RECTOR VOLTÀ  5 · 08034 BARCELONA · TEL. 932 030 907

Colònies i campaments
Casal del Dr. Tarrés
Trobada de lectors
Sortida dels grups d'estudi bíblic
Moviment econòmic de març i abril

DIUMENGE 20 DE MAIG, DIADA DEL MALALT

A partir de les 10 del matí, acollida dels malalts a la sala de la casa rectorial, entrant per la placeta del Roser, a fi de no interrompre la Missa de les 10 h. Demanem la presència de voluntaris que ajudin en el trasllat i en l’acolliment. A les 11.30, Missa presidida pel Sr. Vicari, Mn. Ferran Lorda, amb els malalts. En acabar la celebració de la Missa, Mn. Manel dirigirà unes paraules.

El terna d’enguany és “La nova evangelització i la dignitat de l’home que sofreix”. En el seu missatge per a la Jornada, el Sant Pare, assenyala que aquesta “serà una ocasió de pregària i suport per a les innombrables institucions que es dediquen a la cura dels qui sofreixen. Serà motiu d’encoratjament per a molts sacerdots, religiosos, religioses i laics creients, que en nom de l’Església tracten de respondre a les expectatives de les persones malaltes, privilegiant els més febles i lluitant perquè la cultura de la mort sigui derrotada i triomfi arreu la cultura de la vida”.

En el seu missatge el Sant Pare diu també: “Cada dia em dirigeixo espiritualment en peregrinació als hospitals i als centres sanitaris, on viuen persones de totes les edats i de totes les classes socials. Sobretot voldria aturar-me al costat dels malalts hospitalitzats, dels seus familiars i del personal sanitari. Aquests llocs són una mena de santuaris en els quals les persones participen en el misteri pasqual de Crist. Allí àdhuc els més distrets es veuen impulsats a interrogar-se sobre la seva existència i el seu sentit, i sobre el perquè del mal, del sofriment i de la mort. Precisament per això és important que en aquests centres mai no falti la presència qualificada i significativa dels creients... Els hospitals, els centres par a malalts o ancians i qualsevol casa en la qual s’acull persones que sofreixen constitueixen àmbits privilegiats de la nova evangelització; per això precisament allí ha de ressonar el missatge de l’Evangeli, portador d’esperança. Només Jesús, el diví samarità, és per a tot ésser humà que busca pau i salvació la resposta plenament satisfactòria a les expectatives més profundes. Crist és el Salvador de tot home i de tot l’home. Per aquesta raó, l’Església no es cansa d’anunciar-lo, per tal que el món de la malaltia i la recerca de la salut siguin vivificats per la seva llum.

XI TROBADA PASQUAL DE LA PARRÒQUIA

La celebrem dissabte vinent, 19 de maig, tal corn ja ha estat anunciat. Al cancell de l’Església hi teniu el programa i les “opcions”. Us recordem que l’important no és tant el lloc on anem -Sant Jaume de Frontanyà- com el fet mateix de viure un dia de germanor, una experiència de comunió. Trobar-nos tant els “de sempre” com els “nous” que s’hi van incorporant. Trobar-nos també els qui col·laboren més estretament amb la marxa de la parròquia: consell pastoral, catequistes, animadors de l’esplai, servei als malalts, lectors, famílies de la catequesi i de l’esplai amb els fills, joves de Cercles d’estudis, etc. Els uns són un “do” per als altres. No és important que ens coneguem més? Recordem que l’Església és “la casa i l’escola de la comunió”. Participar en la trobada pasqual -no es tracta d’una excursió més- és un signe d’amistat i de comunió. Demà, dilluns, es clouen les inscripcions. Si encara no us heu decidit a participar-hi, us hi animem. Hi sou a temps!

CONSELL PASTORAL

Es reunirà aquest dimarts, dia 15 de maig, a les 8 del vespre, a la casa rectoral. Acabarem de perfilar la trobada pasqual i també, davant la proximitat de la solemnitat del Corpus, la celebració arxiprestal de l’acte eucarístic del dijous 14 de juny, a les 8 del vespre, presidit pel Dr. Pere Tena, bisbe auxiliar.

COLÒNIES I CAMPAMENTS

Seran de l’1 al 13 de juliol, a la casa de colònies de Les cases de Posada, municipi de Sant Llorenç de Morunys (El Solsonès). La preinscripció la podeu fer els dilluns, dimecres i divendres al despatx parroquial, de 17.30  a 20 h, abans del 15 de juny. Convidem els infants a conviure 12 dies amb altres nens i nenes de la seva edat, a gaudir de la natura i del joc i a compartir una experiència de fe.

CASAL DEL DR. TARRÉS

Ens reunirem el proper dimarts, 15 de maig, a les 6 de la tarda, al Centre Parroquial.

TROBADA DE LECTORS

Tindrà lloc el proper dimecres 16 de maig, a les 7 de la tarda, a la sala de la casa rectoral. Us animem a oferir-vos a realitzar aquest servei litúrgic tan important.

SORTIDA DELS GRUPS D’ESTUDI BÍBLIC

Durant aquest curs hem anat treballant l’Evangeli segons sant Joan. La tradicional sortida de final de curs tindrà lloc el dissabte 26 de maig. Se sortirà de la plaça de Sarrià a 2/4 de 9 del matí. La primera etapa: La Pobla de Lillet. Visita concertada a les 11.00 als “Jardins Artigas”, obra de Gaudí. Missa presidida per Mn. Manel al Santuari de la Mare de Déu de Falgars. Dinar al restaurant del Santuari. La tornada a Sarrià està prevista a ¼ de 9 del vespre.

MOVIMENT ECONÒMIC PARROQUIAL DE MARÇ I ABRIL

Entrades
Bústies del temple: 1.413.633
Donatius de celebracions: 449.000