RECTOR VOLTÀ  5 · 08034 BARCELONA · TEL. 932 030 907

Dilluns, 12 de febrer, celebrem Santa Eulàlia
Una capella dedicada a Santa Eulàlia
Consell Pastoral
Trobada festiva amb els qui han col·laborat en l'acollida de Taizé
Llar de les Àvies
La pregària de vespres i l'adoració eucarística
Cercles d'Estudi per a joves
El Sagrament de la Reconciliació

DILLUNS, 12 DE FEBRER, CELEBREM SANTA EULÀLIA, COPATRONA DE BARCELONA

Misses a la Parròquia: 8, 10 i 20.15 h
Missa a  l'església de l'Institut del Desert de Sarrià: 12 del migdia

Al poema que mossèn Cinto Verdaguer dedica a Santa Eulàlia, el nostre poeta glossa així el ressò de la resposta de la santa a Dacià durant el judici, quan aquest la convida a renunciar a la seva fe cristiana:

Lo crit "só cristiana, só cristiana",
de pit en pit ressona
com un eco del cel per Barcelona.
Y qui al poder de Déu posarà mida?
Ressona per la plana,
y, aucell que entona'l càntich de la vida,
volant de serra en serra
va desvetllant la catalana terra,
que del somni de mort desensopida,
diu també: "Só cristiana, só cristiana."

UNA CAPELLA DEDICADA A SANTA EULÀLIA

Les religioses Filles de la Caritat, de l'Institut del Desert de Sarrià, ens han cedit una imatge de Santa Eulàlia, obra de l'escultor Camps i Arnau, la qual exposarem a la veneració dels fidels aquest dilluns. Agraïm el gest de les monges. La tradició sarrianenca de la Santa i el desig d'incrementar la seva devoció han motivat aquesta iniciativa. Volem poder col·locar-la  en un lloc adient del temple parroquial perquè hi pugui ser venerada. El projecte l'hem encomanat al senyor Joan Torras Viver.

CONSELL PASTORAL

Dimarts, 13 de febrer, a les 8 del vespre, és convocat a la sala de la casa rectoral. Prepararem la Quaresma.

TROBADA FESTIVA AMB TOTS ELS QUI HAN COL·LABORAT EN L'ACOLLIDA DELS JOVES DE TAIZÉ

Tindrà lloc el proper dissabte. Ens trobarem a l'Eucaristia de les 20.15 i després compartirem un sopar fraternal al Centre Parroquial. Mossens, joves organitzadors i famílies acollidores, podrem compartir junts les vivències d'aquells dies. El sopar té un cost de 700 pessetes i cal inscriure's abans de divendres. Connecteu amb Mn. Ferran.

LLAR DE LES ÀVIES

Demà dilluns, 12 de febrer, Santa Eulàlia, el grup celebrarà la festa a la tarda amb un bon berenar.

LA PREGÀRIA DE VESPRES I L'ADORACIÓ EUCARÍSTICA

Recordeu que cada dissabte, a les 19.45, ens trobem per resar junts les Primeres Vespres del Diumenge. I cada diumenge, a les 19.15, s'exposa el Santíssim i fem una estona d'adoració davant Crist Sagramentat.

CERCLES D'ESTUDI PER A JOVES

Cada divendres, a les 9.45 de la nit, a la casa rectoral. Estem treballant la carta apostòlica Novo Millennio Ineunte. És obert a tots els joves. Podeu posar-vos en contacte amb mossèn Ferran.

EL SAGRAMENT DE LA RECONCILIACIÓ

El Sant Pare s'hi refereix explícitament en la seva darrera carta apostòlica en concloure el Gran Jubileu de l'Any 2000. Demana "valentia pastoral  renovada perquè la pedagogia quotidiana de la comunitat cristiana sàpiga proposar de manera convincent i eficaç la pràctica del sagrament de la Reconciliació". El Sant Pare diu també que "és necessari que els pastors tinguin més confiança, creativitat i perseveran?a a presentar-lo i valorar-lo". La crisi del sagrament només es pot superar si descobrim Crist com a mysterium pietatis, en el qual Déu es mostra misericordiós i ens reconcilia plenament amb Ell. El cardenal Danneels, comentant la crisi actual, afirma: "Molts confonen la confessió dels pecats i el perdó cristià amb l'autoanàlisi, una tècnica d'autocontrol que ajuda a eliminar els errors de conducta. O també l'assimilen a l'autocrítica que els que havien caigut en desgràcia feien davant els tribunals comunistes. El perdó cristià no té res a veure amb tot això. No ens justifiquem per nosaltres mateixos. El fet d'acusar-nos dels nostres pecats i confessar-los no és una qüestió de catarsi individual, com en les tragèdies gregues... Només si ens toca la misericòrdia de Déu, que ens perdona i fa lliures, podem reconèixer i confessar els nostres pecats, sentir dolor per haver-los comesos. La primera cosa és sempre la bondat de Déu, i després el reconeixement humil que som pecadors. Altrament, no seria veritable dolor sinó remordiment, sentiment de culpa, la qual podem eliminar potser amb alguna tècnica d'autopurificació."

Mn. Manel Valls i Serra, rector