RECTOR VOLTÀ  5 · 08034 BARCELONA · TEL. 932 030 907

Any 22, núm. 20: Sisè Diumenge de Pasqua, 20 de maig de 2001

Paraules dirigides als pares dels infants que van rebre la primera comunió
Acció Catòlica-adults
Mes de Maria
Vespres del diumenge

PARAULES DIRIGIDES ALS PARES DELS INFANTS QUE VAN REBRE LA PRIMERA COMUNIÓ

Combregant de la taula del Senyor, els vostres fills entren de ple a participar en la Missa. El Senyor ens pren i s’ofereix per nosaltres. Però hi ha d’haver, per part nostra, un procés de deixar-nos prendre per Ell. Mireu el rostre, avui, dels vostres fills. Estan com plens d’admiració, estan meravellats, perquè s’estan obrint a un misteri gran. “Jo faré que tot sigui nou.” La novetat més gran és Crist Jesús. Déu és pur Amor i l’Amor més pur. Déu no és immobilista, perquè l’Amor no ho és. Estimar porta sempre a sorprendre aquell que hom estima amb noves atencions, amb noves sorpreses. En el començament del nou mil·lenni, Déu farà coses grans si nosaltres, ni que siguem una petita resta, li som fidels i sembrem la llavor. La gran novetat a la qual s’ha d’obrir el cor humà és aquest Amor de Déu, que no para de fer tot el que sigui perquè no ens separem d’Ell.

“Les novetats”, allò que diem “novetats” passen ràpidament i deixen rere seu una terra desertificada. A vegades la secularització és això: desertificació. La Missa, per contra, ens fa cristians. Ens obre a la gran novetat de l’Amor de Déu. Sense la Missa la identitat cristiana s’afebleix, fins desapareix, diluïda en un vague sentiment religiós o en el no-res. L’Eucaristia, si la vivim, ens fa cristians. No és la repetició d’una cosa antiga. Corn Déu és creador, només confiant-nos al buf de l’Esperit podrem renovar-nos i convertir-nos en artífex de renovació en l’Església i renovar les nostres comunitats cristianes. Els cristians dels primers segles ho expressaven així: “Tal corn aquest pa dividit en bocins estava dispers sobre els turons i, recollits els grans, es va fer una sola cosa, així sigui reunida la vostra Església dels confins de la Terra.

L’absència d’Eucaristia ens desfà. L’Eucaristia, per contra, crea la comunitat. El manament nou de Jesús té necessitat de la comunitat, corn l’Eucaristia té necessitat de pa: “per l’estimació que us tindreu entre vosaltres tothom coneixerà que sou deixebles meus”. L’Eucaristia és el trobament amb la font d’aquest amor nou de Jesús. Nosaltres no som els creadors d’aquest amor. Només podem obrir-nos a ell i rebre’l corn un do, corn una força, corn un aliment. El Concili Provincial Tarraconense, en el seu missatge, diu: “Poble de Déu, deixeu que el Senyor us treballi per mitjà dels sagraments. Són el gran regal de Déu al seu poble. Són per a vosaltres. Celebreu, sobretot el diumenge com a dia festiu del Senyor Ressuscitat, a partir del seu element central, la Missa.

Mn. Manel Valls

ACCIÓ CATÒLICA-ADULTS

Demà passat, quart dimarts de mes, trobada a les 7 del vespre al Centre Parroquial. Terna “Amén”. Comentari de Mn. Felip Casañas sabre aquesta aclamació litúrgica. Acte obert a tothom.

MES DE MARIA

Cada dia feiner, a les 19.50 h, a la capella de la Puríssima sou convidats a participar en l’exercici espiritual d’aquesta devoció tradicional i popular. Us la recomanem vivament.

VESPRES DEL DIUMENGE

El dissabte, a les 19.45 h, a la capella de la Puríssima. Participem en aquesta pregària vespertina de la Litúrgia de les Hores, pregària oficial i pròpia de l’Església. ADORACIÓ EUCARÍSTICA: Cada diumenge, a les 19.15 h, també a la capella de la Puríssima.