RECTOR VOLTÀ  5 · 08034 BARCELONA · TEL. 932 030 907

Icona de Sant Pere. Sinaí, segle VI

Any 22, núm. 25: Diumenge. Solemnitat del Naixement de Sant Joan Baptista.
24 de juny de 2001

Divendres, 29 de juny, Festa de Sant Pere i Sant Pau
Acció Catòlica-Adults: Final de curs de les trobades mensuals
Noces d'Or sacerdotals del Sr. Cardenal
L'horari d'estiu
Vacances del Full Parroquial
Casal del Dr. Tarrés
Pastoral de la Salut-Serveis d'Amistat Cristiana
Les colònies del Moviment Infantil i Juvenil
La televisió catalana i el respecte dels valors religiosos

DIVENDRE8, 29 DE JUNY,
FESTA DE SANT PERE I SANT PAU

Com cada any, la comunitat de monges benedictines del carrer Anglí 65 ens conviden a compartir l’Eucaristia a les 8 del vespre. En finalitzar la Missa, ens trobarem al jardí del Monestir per continuar la festa i menjar junts la tradicional “coca”. La jornada s’acabarà resant junts, al jardí, la Pregària de Completes.

ACCIÓ CATOLICA-ADULTS. FINAL DE CURS DE LES TROBADES MENSUALS. Dimarts vinent, dia 26, a les 7 de la tarda, al Centre Parroquial. L’acte, dirigit per Mn. Felip, no tindrà el to acadèmic d’altres vegades sinó més festiu. Farem el Joc de les citacions bíbliques. Esperem que resulti útil i alhora divertit. Acabat el Joc, hi haurà el tradicional piscolabis. Fins dimarts, si Déu vol!

NOCES D’OR SACERDOTALS DEL SR. CARDENAL. Avui, a les 18.00 h, el Sr. Cardenal presidirà a Santa Maria del Mar I’Eucaristia d’acció de gràcies pels seus 50 anys de ministeri sacerdotal. Seran molts els sacerdots i fidels de tota l'arxidiòcesi que ens aplegarem al seu costat. El setmanari Catalunya Cristiana d’aquesta setmana en publica una interessant entrevista i porta un ampli reportatge fotogràfic. Des de la pregària, ens unim a la celebració jubilar del Sr. Cardenal i l’encomanem molt al Senyor.

L’HORARI D’ESTIU. Preneu-ne nota des d’ara. Els mesos de juliol i agost, se suprimeixen dues misses: la de les 18.00 h dels dissabtes i la de les 8.30 h dels diumenges.
El dissabte 30 de juny encara se celebrarà la missa de les 6 de la tarda. El diumenge 1 de juliol ja no hi haurà la missa de les 8.30 del matí.

VACANCES DEL “FULL PARROQUIAL”. Avui és el darrer. No sortirà, com és costum, durant els mesos de juliol i agost. Procurem, però, seguir la vida de l’Església a través de mitjans corn el “Full Dominical” i també de Catalunya Cristiana. Són els mitjans que tenim, senzills, sempre millorables, i els hem d’estimar.

CASAL DEL DR. TARRÉS. Dimarts vinent, 26 de juny, a les 6 de la tarda, al Centre Parroquial, tindrà lloc la darrera reunió del curs.

PASTORAL DE LA SALUT-SERVEIS D’AMISTAT CRISTIANA. Dimarts, 26 de juny, a les 10.30 del mati, a la sala de reunions de la casa rectoral, ens trobarem per revisar la marxa del grup.

LES COLÒNIES DEL MOVIMENT INFANTIL I JUVENIL. Demà dilluns, a les 10 de la nit, al Centre Parroquial, tindrà lloc una reunió amb els pares que han inscrit els seus infants a colònies i campaments. Els posarem al corrent de la preparació i realització d’aquesta important activitat d'estiu. Diumenge vinent, 1 de juliol, amb la Missa de les 10 del matí s’inicien les colònies. Tots plegats, animadors i infants, acompanyats amb les seves famílies, participarem en l’Eucaristia i, en acabar, acomiadarem els infants que marxen cap a colònies, a Sant Llorenç de Morunys, on passaran uns dies de convivència i d'esbarjo, compartint l’alegria de la fe. El diumenge següent, 8 de juliol, tindrà lloc el dia de pares, i el dijous, dia 13 de juny, acabaran les colònies. Enguany s’hi han inscrit un total de 55 nens i nenes, provinents del nostre esplai i també de la catequesi

LA TELEVISIÓ CATALANA I EL RESPECTE DELS VALORS RELIGIOSOS. L’Associació e-cristians, la qual s’ha creat recentment amb la voluntat i vocació de contribuir a la presència de la concepció cristiana de l’espal públic, els mitjans de comunicació i especialment Internet (www.e-cristians.net) difon el següent escrit, en el qual es demana a TV3 i a la Corporació de Ràdio i Televisió de Catalunya un tracte respectuós amb els valors religiosos:

De manera reiterada TV3 introdueix en els seus programes paròdies que són ofensives, menyspreant el sentit religiós de molta gent de Catalunya. Aquesta actitud va arribar a un límit intolerable en el passat programa del dia 12 de juny denominat “7 de notícies” que dirigeix el Sr. Antoni Soler, on es va arribar a l'extrem de mofar-se d'allò que constitueix el sagrament central de l'Església catòlica, com és l'Eucaristia. Considerem que fets d'aquesta naturalesa tan indignes no poden continuar, perquè atempten al respecte més elemental,als drets de la persona, un dels quals és la religió, i és contrari a més al que estableix la Constitució.

En conseqüència, exigim dels poders públics i de la Corporació de Ràdio i Televisió de Catalunya que doti d'un codi deontològic la nostra televisió pública. Aquest codi ha de precisar i concretar el respecte als valors religiosos, a l'Església catòlica i, en general, al conjunt de confessions religioses en el marc del que estableix la Constitució.

Exigim també que, de manera immediata, es posi fi a aquesta ofensa que es ve duent a terme sobre el que pensa i creu una part important d’homes i dones de Catalunya.

Us animem a adreçar-vos a TV3 i a la Corporació de Ràdio i Televisió de Catalunya en termes semblants. [<]