Any 23, n. 10: Quart Diumenge de Quaresma
10 de març de 2002

URL: http://www.parroquiasarria.net · Tel.: 932 030 907 · A/e: santvicenc@terra.es

Dimecres 13 de març, sopar penitencial
Via Crucis
Casal del Dr. Tarrés
Trobada de lectors
Decàleg d'Assís per la Pau

DIMECRES 13 DE MARÇ, A LES 8 DELVESPRE, “SOPAR PENITENCIAL”
Durant la Quaresma l'Església ens convida a privar-nos voluntàriament d'alguns béns de consum (un bon àpat en un bon restaurant, per exemple) per tal de donar el seu equivalent als pobres.

Intervencions:
Mn. Manel Valls: "El resdescobriment del sentit del dejuni"
Clara Massip: "El Centre Assís: vida i funcionament"

VIACRUCIS
Tots els diumenges de Quaresma a les 19.15 al temple parroquial. L'exercici espiritual del Viacrucis és molt recomanable durant aquest temps litúrgic i és un bon complement penitencial a l'Eucaristia dominical.

CASAL DEL DR. TARRÉS
El proper dimarts, dia 12 de març, a les 6 de la tarda, tindrà lloc la reunió mensual, al Centre parroquial. Amb l'esperit de difondre la devoció al Dr. Tarrés, actualment en procés de beatificació, el grup es reuneix un cop al mes per aprofundir els seus escrits i també per preparar i impulsar alguna acció social. Presideix Mn. Manel.

TROBADA DE LECTORS
Els lectors de les misses ens trobarem el proper dimarts, dia 12 de març, a les 7 de la tarda, a la casa rectoral. Els qui vulguin col·laborar en aquest "ministeri" poden participar-hi amb tota llibertat. Coordina el Sr .Genís Petit.

DECÀLEG D'ASSÍS PER LA PAU

El Papa acaba d'enviar a tots els caps d'Estat i de Govern una carta en la qual es presenta el "Decàleg d'Assís". Escriu: "Tinc l'honor d'enviar el text d'aquest compromís comú a Sa Excel·lència, convençit que aquestes deu proposicions podran inspirar l'acció política i soclal del seu govern. Vaig poder constatar que els participants a la trobada d'Assís estaven més animats que mai per una conviccíó comuna: la humanitat ha d'escollir entre l'amor i l'odi. Desitjo que l'esperit i el compromís d'Assís portin tots els homes de bona voluntat a cercar la veritat, la justícia, la llibertat, l'amor, perquè tota persona humana pugui gaudir dels seus drets inalienables i cada poble, de la pau. Per la seva banda, l'Església Catòlica, que posa la seva confiança i esperança en el "Déu de l'amor i de la pau" (2 Co 13,11), continuarà comprometent-se perquè el diàleg lleial, el perdó recíproc i la concòrdia mútua tracin la ruta dels homes en aquest tercer mil·lenni.

1. Ens comprometem a proclamar la nostra ferma convicció que la violència i el terrorisme són incompatibles amb l'autèntic esperit de la religió i, alhora que condemnem tot recurs a la violència i a la guerra en nom de Déu o de la religió, ens comprometem a fer tot el quen ens sigui possible per desarrelar les causes del terrorisme.

2. Ens comprometem a educar la gent en el respecte i l'estima mutus per tal d'afavorir una convivència fraterna i pacífica entre persones de diferents grups ètnics, cultures i religions.

3. Ens comprometem a promoure la cultura del diàleg perquè augmentin la comprensió i la confiança recíproca entre individus i pobles, atès que aquestes són les premisses de la pau autèntica.

4. Ens comprometem a defensar el dret de tota persona humana a viure una existència digna, segons la pròpia identitat cultural i a formar lliurement una família.

5. Ens comprometem a dialogar amb sinceritat i paciència, sense considerar els que ens separa com un mur impossible de superar, sinó al contrari, reconeixent que l'encontre amb la diversitat dels altres es pot convertir en una oportunitat per millorar la comprensió recíproca.

6. Ens comprometem a perdonar-nos mútuament els errors i prejudicis del passat i del present, i a donar-nos suport en l'esforç comú per derrotar l'egoisme i la prepotència, l'odi i la violència, com també a aprendre del passat que la pau sense la justícia no és una autèntica pau.

7. Ens comprometem a estar de la part dels que sofreixen a causa de la misèria i l'abandonament, fent-nos portaveus dels qui no tenen veu i treballant concretament per superar aquestes situacions, amb la convicció que mimgú no pot ser feliç sol.

8. Ens comprometem a fer nostre el clam de qui no es resigna a la violència i al mal i volem contribuir amb totes les nostres forces per donar a la humanitat del nostre temps una esperança real de justícia i de pau.

9. Ens comprometem a encoratjar tota iniciativa que promogui l'amistat entre els pobles, convençuts que el progrés tecnològic, quan falta una entesa solidària entre els pobles, exposa el món a riscos creixents de destrucció i mort.

10. Ens comprometem a demanar als líders de les nacions que facin tots els esforços possibles per crear i consolidar, a escala nacional i internacional, un món de solidaritat i de pau, basat en la justícia. [<]