Any 23, n. 12: Diumenge de Rams
24 de març de 2002

URL: http://www.parroquiasarria.net · Tel.: 932 030 907 · A/e: santvicenc@terra.es

Setmana Santa 2002

Comença la Setmana Santa
Divendres Sant: Jornada en favor de Terra Santa
Totes les celebracions de Setmana Santa

COMENÇA LA SETMANA SANTA

La Quaresma desemboca en la Setmana Santa com un riu en el mar:
Diumenge de Rams, Triduum Pasqual i Solemnitat de la Pasqua, amb la gran Vetlla del dissabte a la nit. La celebració de la passió, mort i resurrecció del Senyor constitueix el cor i el centre del misteri cristià.

DIVENDRES SANT: JORNADA EN FAVOR DE TERRA SANTA

Continua el Calvari. Crist sofreix i mor en els qui sofreixen i moren. Continua el Calvari a Terra Santa, sofert per tants innocents, per part d'aquesta "espiral de violència irracional", alimentada pel "cercle infernal de l'odi i de la venjança", que s'ha encruelit en els dos pobles que l'habiten i se la disputen: l'israelià i el palestí. I, enmig d'ells, --en ambdues parts-- els cristians. Aquesta minoria dividida de seguidors de Jesús es veu impotent per frenar l'odi amb l'amor. No hi veuen sortida per a una vida digna de pau i seguretat. I emigren com poden i a on poden.

Divendres Sant. El misteri del Calvari ens obliga a mirar la Terra Santa on la comunitat cristiana ha baixat en uns anys de 175.000 a una mica més de 140.000 (el 2,1% de la població). Passa grans necessitats pel bloqueig dels territoris, l'increment de l'atur i la paralització del turisme i dels pelegrinatges. Les institucions educatives de l'Església --uns 60.000 alumnes-- estan en crisi. Ningú no pot pagar les obres socials i assistencials estan paralitzades. Els santuarls dels Llocs Sants estan buits. Els cristians de la Terra Santa necessiten el nostre ajut.

DIVENDRES SANT:
COL·LECTA PONTIFÍCIA PELS SANTS LLOCS
PREGA I COL·LABORA AMB TERRA SANTA!