Any 23, n. 38: Diumenge XXV durant l'Any
22 de setembre de 2002

URL: http://www.parroquiasarria.net · Tel.: 932 030 907 · A/e: santvicenc@terra.es

Dimarts 24 de setembre, Mare de Déu de la Mercè
Catequesi d'infants
Moviment infantil
Comiat a Mn. Ferran i benvinguda a Mn. Robert
Taller d'anglès
La roba usada

DIMARTS 24 DE SETEMBRE, MARE DE DÉU DE LA MERCÈ

Recordeu que a la ciutat és fesra de precepte. L'horari és com un diumenge. Dilluns, misses de la vigília, a les 18 i a les 20.15 h. Dimarts, a les 8.30, 10, 11.30, 13 i 20.15 h.

Aquesta festa evoca, com sabeu, el patronatge de la Mare de Déu sobre la nostra ciutat de Barcelona i sobre l'ordre dels mercedaris, fundat el segle XIII per sant Pere Nolasc i sant Raimon de Penyafort amb el favor del rei en Jaume. L'hàbit blanc dels mercedaris amb l'escut reial de les quatre barres vermelles coronades per la creu, titular de la catedral, ens recorda un passat gloriós, inspirat pels principis cristians, alhora que confirma la protecció constant de la Mare de Déu sobre el nostre poble. Pius IX, l'any 1868, declarà la Mare de Déu de la Mercè patrona del bisbat de Barcelona, i l'any 1888, el bisbe Jaume Català coronà solemnement la seva imatge a la catedral.

Mare de Déu de la Mercè significa "Mare de Déu del do", de l'absoluta gratuïtat de la Gràcia divina! Justament fou a Barceona on va néixer aquesta invocació; la Barcelona dels mercaders, oberta al comerç de tota la Mediterrània. I fou empesa precisament per Pere Nolasc, un laic cristià que, mercader d'ofici i de vocació, es va deixar prendre per la misericòrdia del Salvador i descobrí que no hi ha millor comerç que fer-se, al preu que sigui, amb la llibertat dels captius per retornar-los a la dignitat de persones humanes.

Ens plau recordar uns fragments de la pregària del cardenal Jubany el 24 de setembre de 1988, cloenda de la seva magnífica pastoral ."Una nova corona per a la Mare de Déu de la Mercè", amb motiu del centenari de la seva coronació:

Ajudeu-nos, Mare, a ser testimonis valents, constants i eficaços de la caritat de Jesucrist, el vostre Fill. Aparteu de nosaltres tota temptació d'afany de poder; de manipulació de les persones, de deixar-nos endur per la força del consumlsme, de la demagògia o de la violència, que ens portarien a l'esclavitud de l'egoisme més inhumà. Ajudeu-nos a alliberar els nostres germans que es debaten en la captivitat de la pobresa i de la misèria moral i corporal, dels desesperats, dels qui cauen en les xarxes de la drogoaddicció, dels qui sofreixen la manipulació sense escrúpols dels explotadors econòmics, laborals, socials, o que cauen en mans de les sectes alienadores. De manera especial i amb la més exquisida de les vostres atenclons maternals, assistiu els homes i dones que a les presons estan privats de llibertat: que la solidaritat de totes les persones i dels pobles faci menys penible la seva situació i que siguin ajudats eficaçment perquè trobin autèntica mercè de redempció, Vós que sou beneïda entre totes les dones, protegiu d'una manera especial les dones de la nostra ciutat i de la nostra diòcesi. Que siguln respectades i valorades en la seva personalitat. Doneu confort i valentia a les dones que han d'aguantar sobre les seves espstlles una sobredosi de treballs, lluites, angoixes i pors. Mireu amb amor i pietat les qui han hagut de sucumbir a fer del seu cos un objecte de comerç.

CATEQUESI D'INFANTS. La Parròquia ofereix 6 cursos d'iniciació i formació cristiana, dels 7 als 14 anys. Per inscriure els infants: dies 23, 25, 26, 27 i 30 de setembre, i 1, 2, 3 i 4 d'octubre, de 17 a 19 h, a la casa rectoral (c/ Rector Voltà, 5).

MOVIMENT INFANTIL. Dimarts passat va tenir lloc al Centre Parroquial una reunió amb totes les famílies que tenen inscrits els seus fills al nostre Esplai Parroquial. Mn. Ferran hi va assistir juntament amb Mn. Robert, el nou vicari parroquial. Inscripcions al despatx parroquial, dins els horaris establerts.
Reproduïm alguns fragments de la carta de Mn. Ferran a les famílies:

Tal com ha estat anunciat al full parroquial, a primers d'agost em va ser comunicat un nou destí parroquial, al qual ja m'he incorporat com a vicari. Us demano, ja des d'ara, que pregueg pel meu nou ministeri. No obstant això, la vida a la Parròquia de Sarrià segueix amb el vigor de costum... Els joves preparen el que serà aquest curs i el nou vicari Mn. Robert Baró ja va coneixent la realitat educativa del nostre esplai. L'arribada d'un nou consiliari ha de ser per a tots un motiu d'alegria, ja que els dons que cadascú ha rebut de Déu, posats al servei dels altres, ens enriqueixen mútuament. Ben segur que en Mn. Robert Baró trobareu molta il·lusió i força ganes de treballar amb els infants i joves. Tant Mn. Manel com jo us convidem que l'acolliu amb alegria, amb la seguretat que aprendreu molt d'ell.
COMIAT A MN. FERRAN I BENVINGUDA A MN. ROBERT. El proper dissabte 28 de setembre, a la Missa de les 20.15 h, acomiadarem Mn. Ferran i donarem la benvinguda a Mn. Robert, el qual aquests dies ja s'ha incorporat a la nostra Parròquia i molts dels feligresos ja han tingut l'oportunitat de saludar-lo.

TALLERS D'ANGLÈS PER A GENT GRAN AL CENTRE PARROQUIAL. A partir d'octubre, els divendres al matí. Adreceu-vos a la Sra. Maria Ramos, tel. 93 48 21 19.

LA ROBA USADA. És una cosa lloable desprendre's d'ella perque sigui aprofitada per la gent necessitada. No ho és tant, en canvi, que les bosses es deixin a la porta del temple o de la casa rectoral, talment fossin uns contenidors més. Atès que el Centre Assís n'és el principal destinatari i que són les monges benetes de Sant Pere de les Puel·les les encarregades del servei del rober d'aquest Centre, us agrairem que aneu directament al carrer Anglí 55. Els Caputxins de Sarrià tenen també un servei de rober.