Any 24, n. 40: XXVII Diumenge de durant l'any
5 d'octubre de 2003

URL: http://www.parroquiasarria.net · Tel.: 932 030 907 · A/e: santvicenc@terra.es

L'Escola de Pregària dels dimecres
L'Escola proposa també uns recessos
Els tres actes del 6 de novembre
El sagrament de la confirmació
Primeres vespres dominicals
Exposició del Santíssim Sagrament
Pelegrinatge a València d'un grup de joves
Primers vots de la germana Anna de Jesús

L'ESCOLA DE PREGÀRIA DELS DIMECRES. L'experiència dels dos primers cursos, dirigits per la Francesca, missionera mallorquina del Verbum Dei, ha estat molt positiva. Aquest curs continuarem. Dimecres vinent, 8 d'octubre, de 10.30 a 11.15 h, tindrà lloc la primera trobada a la Capella del Santíssim. Des de quina perspectiva s'enfocarà aquest any l'Escola de Pregària? El mètode serà el mateix: preparar acuradament la litúrgia del diumenge. Aprendre a pregar a partir dels textos: lectures, salm i Evangeli. El fil conductor serà una veritat de fe fonamental: "Jesús és el Camí". Per què? Perquè a tots ens farà molt bé conèixer el Camí que ens duu a la Vida. A nosaltres ens pot passar com als primers deixebles, els quals quan semblava que ja ho sabien tot, després d'haver estat molt de temps amb el seu Mestre, s'adonaren que no coneixien el Camí, quan de fet el Camí el tenien al davant: "Senyor, no sabem on aneu: com podem saber quin camí hi porta?" La resposta de Jesús fou aquesta: "Jo sóc el Camí" (Jn 14,4-5). A la llum de la Paraula, els qui hi participem ens ajudarem a descobrir el vertader Camí. Tant de bo que com el salmista, al final d'aquest curs ens fos possible de poder dir: "Sóc més feliç guardant els teus camins que fruint de grans riqueses" (Sl 119,14).

L'ESCOLA PROPOSA TAMBÉ UNS RECESSOS. D'acord amb Mn. Manel, i amb la seva col·laboració, aquest any l'Escola de Pregària ofereix també quatres recessos a l'any, en dissabte, de 10.00 a 13.30 de matí. Les dates serien: 29 de novembre, 31 de gener, 6 de març i 5 de juny. El lloc l'indicarem oportunament. Una darrera proposta encara: aconseguir d'organitzar quatre dies d'exercicis espirituals, la darrera setmana de juny, o a principi de juliol. Seria com el coronament d'un treball de tres cursos i ens donaria un empenta perquè la nostra vida espiritual en surti ben enfortida. Procureu, des d'ara, reflexionar sobre la proposta i, sobretot, que l'Esperit us animi a participar-hi.

ELS TRES ACTES DEL 6 DE NOVEMBRE. Aquest dia, festa de Sant Sever, com sabeu, celebrem cada any l'aniversari del trasllat de les despulles del Dr. Tarrés a la nostra Parròquia. La Missa és l'acte central, al qual assisteixen fidels procedents de Sant Esteve Sesrovires, Manresa, Barcelona i d'altres indrets on el Dr. Tarrés va deixar la seva empremta. Doncs bé, aquest any, a les 18.30, una hora abans de la Missa, el Sr. Cardenal Ricard Maria Carles presidirà l'acte d'introducció de la causa de beatificació dels joves de la Federació de Joves Cristians de Catalunya que sofriren el martiri en els primers mesos de la guerra civil. Encara que pertanyin a diferents diòcesis catalanes, el procés s'inicia en bloc i es confia precisament a la postuladora de la Causa del Dr. Tarrés, la Dra. Silvia Correale. Possiblement comptarem amb la participació dels bisbes d'algunes de les diòcesis d'origen d'aquests joves màrtirs. Després de la Missa, el mateix Sr. Cardenal beneirà i inaugurarà l'espai dedicat a Memorial del Dr. Tarrés, el qual a partir d'aleshores es podrà visitar en els dies i hores que s'assenyalaran. La coincidència a la nostra Parròquia dels tres esdeveniments ens omple de joia.

EL SAGRAMENT DE LA CONFIRMACIÓ. El dissabte 29 de novembre, el Dr. Ramon Malla, bisbe emèrit de Lleida, resident actualment a Sarrià, vindrà a administrar el Sagrament de la Confirmació a la nostra Parròquia a un petit grup d'adolescents. Tanmateix, si hi ha alguns joves o adults no confirmats, ara tenen l' oportunitat de completar amb aquest sagrament la seva iniciació cristiana. Cal que es posin en contacte amb Mn. Robert.

PRIMERES VESPRES DOMINICALS. Dissabte vinent, a les 19.30 h, tomem a fer aquesta pregària de la Litúrgia de les Hores, la qual ens introdueix ja en l'esperit del Diumenge. Si en aquesta hora hi hagués la celebració d'algun casament, l'acte es realitzaria, entrant per la sagristia, a la sala de la planta baixa de la rectoria.

EXPOSICIÓ DEL SANTÍSSIM SAGRAMENT. A partir d'avui, a les 19.15 h, a la Capella de la Puríssima, iniciem de nou l'Exposició del Santíssim. Es tracta de viure una estona de pregària silenciosa --mitja hora-- davant l'Eucaristia, pregant sobretot per les vocacions sacerdotals. La solemne benedicció amb la custòdia clou l'acte. Cal que creixi el nostre sentit d'adoració i lloança. Cal que la nostra pregària sigui ben fervent.

PELEGRINATGE A VALÈNCIA D'UN GRUP DE JOVES. Amb motiu de les
celebracions dels 1.700 anys del martiri de Sant Vicenç, un grup del Moviment Cristià de Joves va realitzar un pelegrinatge als llocs més significatius de la ciutat. Acompanyats per Mn. Robert i en Josep Maria, responsable de la Comissió de la celebració, van visitar la cripta de Sant Vicenç, el lloc on es va trobar el cos i la relíquia del braç a la Catedral de València. Va ser una experiència enriquidora que ajuda a conèixer més el patró de la nostra Parròquia. Aquesta ha estat una avantguarda del pelegrinatge que estem projectant celebrar com a parròquia i comptant amb tots els grups el proper mes de gener. Confiem que aquest pelegrinatge de dos dies tindrà una bona acollida entre els feligresos.

PRIMERS VOTS DE LA GERMANA ANNA DE JESÚS. Dissabte 11 d'octubre tindrem el goig de participar en la professió dels vots simples de la germana Anna de Jesús (la monitora del MOVI Anna Bonastre) al convent de les Carmelites Descalces d'Igualada. En representació de la Parròquia hi participaran un grup de monitors, pares i nois del Moviment Infantil i Juvenil. Tinguem tots una pregària per ella i donem-ne moltes gràcies a Déu.