Any 24, n. 51: Diumenge IV d'Advent
21 de desembre de 2003

URL: http://www.parroquiasarria.net · Tel.: 932 030 907 · A/e: santvicenc@terra.es

Celebració del Nadal de Nostre Senyor Jesucrist
«Al servei de l´anunci de la fe». Nou document dels bisbes de Catalunya

CELEBRACIÓ DEL NADAL DE NOSTRE SENYOR JESUCRIST
Les misses del matí del dimecres 24 de desembre (8.00 i 10.00 h) encara són les pròpies el temps d'Advent

Dimecres, 24 de desembre:
19.00 h: Missa de vigília de Nadal (amb especial atenció als més petits)
24.00 h: Missa del Gall

Dijous, 25 de desembre. Misses:
10.00, 11.30, 13.00 i 20.15 h

Nota: A la missa del 24 a les 19.00 h, a la Missa del Gall i a les misses del dia de Nadal, la col·lecta que fem quan anem a besar la imatge del Nen Jesús serà destinada a la Càritas parroquial i al Centre Assís.

Divendres, 26 de desembre, Sant Esteve, misses:
8.30, 10.00, 12.00 i 20.15 h

Confessions:
Nit de Nadal: a partir de les 23.00 h
Dies feiners: de 8 a 10 del matí i de 19.45 a 20.10 h
Festius: mitja hora abans de cada missa

«AL SERVEI DE L'ANUNCI DE LA FE»
Nou document dels bisbes de Catalunya

Amb motiu de l’inici del nou any litúrgic, en aquest temps d’Advent de l’any 2003, els bisbes de Catalunya han fet públic un nou document intitulat Al servei de l’anunci de la fe. Us n’oferim una síntesi:

Comunicar l’Evangeli de Jesucrist és la missió principal de tota l’Església en un món que canvia i s’obre a noves propostes de vida. Sentint-nos, doncs, enviats al nostre temps, solidaris de les seves tristeses i alegries, al començament del tercer mil•lenni després de Crist, volem encoratjar tota l’Església de Déu que és a Catalunya a la bella missió de comunicar als nostres germans la Bona Nova que és Jesucrist.

Nou moment per la proposta de la fe

La novetat de l’Evangeli de Jesucrist troba resistències i oportunitats en cada moment de la història. Vivim en una societat en canvis profunds. Ja som, en bona mesura, una societat pluriètnica i pluricultural. Una societat, secularitzada en molts aspectes, amb una creixent indiferència religiosa, però en la qual sorgeix un nou desig d’espiritualitat. En alguns casos podríem parlar d’una ruptura en la transmissió de la fe. Tot un repte per a l’Església, que reclama de tots una renovada confiança en les promeses del Senyor. Cal renovar la mirada de fe i descobrir que el nostre temps està obert a l’Evangeli. Necessitem evangelitzadors capaços de descobrir els punts de trobada amb l’Evangeli.

Al servei de la iniciació cristiana. Llocs i serveis d’aquesta pastoral

La preocupació dels bisbes com a pastors és que en l’actual context evangelitzador les comunitats cristianes puguin oferir raons d’esperança, que siguin testimonis de l’Evangeli i ofereixin un camí per ser cristians.

La pastoral d’iniciació cristiana és la proposta que es fa d’acompanyament a la persona que vol ser introduïda en l’Església. El Directori de pastoral sagramental i El Projecte global de pastoral catequètica són un punt de referència per impulsar aquesta pastoral que demana per part de les parròquies i comunitats la capacitat d’acollir tota persona i escoltar-la, dialogar amb ella i anar més enllà de seguir un procés d’ensenyament doctrinal, perquè es tracta d’assumir la condició de cristià i integrar-la a la vida.

El catecumenat

Recentment, d’acord amb el Directori de pastoral sagramental, ha quedat instituït en les diòcesis catalanes el Catecumenat baptismal. Es vol respondre al nou moment missioner en què ens trobem, en què joves i adults no batejats volen esdevenir cristians. I és que aquesta possibilitat resta sempre oberta a qualsevol persona i a qualsevol edat.

Catequesi d’adults

També cal activar l’acció pastoral al servei de la fe dels adults batejats, que volen recomençar el camí de la fe i integrar-la a la vida i promoure una participació més intensa en la comunitat cristiana, en la societat i en la família.

La família, protagonista de la transmissió de la fe

L’Església valora i confia en les famílies a l’hora de proposar la fe a les noves generacions. Cal repensar en clau familiar els processos catequètics de la infància i impulsar la catequesi familiar com a camí de formació que integra alhora la parròquia, la família, els pares i els nens.

La pastoral d’adolescents

La catequesi d’adolescents s’ha de situar en el conjunt d’una pastoral més àmplia, que integri l’experiència de grup, l’atenció personal, la col·laboració en obres socials i de caritat i el temps de lleure.

L’escola i l’ensenyament religiós

Valorem la proposta educativa que impulsa a tota escola, però volem assenyalar l’escola cristiana com un lloc rellevant per la formació integral i el desenvolupament de tota la persona. I no podem deixar d’encoratjar els pares a triar l’ensenyament religiós per als seus fills, com a possibilitat que els enriqueix cultural i religiosament.

Continuar el camí de la fe

El viure cristià s’alimenta de l’escolta de la Paraula de Déu i de la celebració de la fe, sobretot de l’Eucaristia dominical i de l’exercici de la caritat. També cal promoure noves oportunitats de catequesi al servei de l’educació permanent de la fe.

La parròquia

La parròquia és el lloc més pròxim on es forma i es manifesta la comunitat cristiana. És l’àmbit ordinari on es neix i es creix en la fe. Avui la parròquia ha de ser més radicalment missionera, i per això, ha de situar en el centre de la seva vida l’anunci de la fe.

L’evangelització és obra de tots

Les diòcesis de la Tarraconense estan cridades a desplegar, amb nova força, una acció pastoral missionera i d’iniciació cristiana al servei del nostre poble. Tots som necessaris, cadascú segons la seva vocació i responsabilitat eclesial.

Confiem a la intercessió de Santa Maria baix el títol entranyable de Mare de Déu de Montserrat, totes aquestes propostes que no volen ser sinó realització de la vocació més profunda de l’Església: proclamar les meravelles del Senyor, que és la vida dels homes.

Barcelona, 2 de desembre de 2003