Any 26, n. 20: Solemnitat de Pentecosta
15 de maig de 2005

URL: http://www.parroquiasarria.net · Tel.: 932 030 907 · A/e: santvicenc@terra.es

Dijous 19 de maig, audiovisual sobre la Puríssima

DIJOUS, 19 DE MAIG, A LES 20.45, A LA SALA DE LA RECTORIA

AUDIOVISUAL DE LA HISTÒRIA
    DEL DOGMA DE LA PURÍSSIMA
    EN EL 150è ANIVERSARI DE LA SEVA PROCLAMACIÓ
    (Durada: 40 minuts)

ESCOLA DE PARES. Dissabte vinent, 21 de maig, a les 18.00 h, al Centre Parroquial (carrer del Pare Miquel de Sarrià, núm. 8). Tema: “L’educació a la llibertat”. L’escola acaba a les 19.30 h.

PREPARACIÓ PER A LA CONFIRMACIÓ. Ja s’han iniciat les trobades. Són els divendres a les 18.00 a la Rectoria. Si hi esteu interessats, adreceu-vos al més aviat possible a Mn. Manel Valls o a Mn. Joan Obach. La Celebració del Sagrament de la Confirmació, us ho recordem, serà el dissabte 11 de juny, a la missa de les 20.15 h., i la conferirà el bisbe emèrit de Lleida Mons. Ramon Malla, resident a Sarrià.

XX JORNADA MUNDIAL DE LA JOVENTUT A COLÒNIA. S’està formant un grup de joves de la Parròquia per anar a l’encontre amb el Papa, juntament amb la Delegació de Pastoral de Joventut de Barcelona. El lema de la Jornada Mundial és “Hem vingut a adorar-lo” i els dies són del 14 al 22 d’agost. El preu és de 335. Si voleu participar-hi, poseu-vos aviat en contacte amb Mn. Joan Obach, telèfon 660 315 650, o amb el seminarista Sergi Notó, telèfon 630 636 142.

LES OBRES. Ben aviat podrem contemplar el relleu de pedra del Beat Pere Tarrés, obra de l’escultora Montserrat García, i les pintures de Joan Torras Viver. Tota la capella del sepulcre del Beat està essent remodelada. També van endavant les obres de la nova instal·lació elèctrica i del nou enllumenat del temple parroquial. Tot plegat serà inaugurat el dilluns 30 de maig, primera festivitat litúrgica del Beat Pere Tarrés, centenari del seu naixement i 63è aniversari de la seva ordenació, en l’Eucaristia que presidirà l’Arquebisbe Metropolità de Barcelona Mons. Lluís Martínez Sistach. Us recordem que necessitem de donatius per a pagar les despeses d’aquestes obres.

L’ESPERIT DE PENTECOSTA: MIRACLE i I FESTA DE L’AMOR

“Com a hoste excel·lent, l’Esperit et troba buit i t’omple; et troba afamat i assedegat i et satisfà a desdir. L’Esperit, el qual és Déu i ve de Déu, quan entra en les persones, les atrau al seu amor i al del proïsme. Perquè ell mateix és amor.”

Amb aquestes paraules, d’un dels discursos de sant Agustí (225,4), s’exalta l’Esperit com a font d’amor en l’ànima del creient. L’amor és el do per excel·lència, i ho és no només perquè per raó de la seva pròpia natura comprèn el lliurament de si mateix al germà, a la germana, a l’estimat, i fins al mateix enemic, sinó que ho és perquè en la seva arrel hi ha la gràcia: l’home, abandonat a si mateix, restaria atrapat en l’espiral de l’egoisme, que és la negació de l’amor. Déu crea en les seves criatures, de manera contínua, el miracle de l’amor, el qual és com una primavera de l’ànima. És sorpresa i fascinació. És serenitat i pau. L’Esperit Sant difós en nosaltres és qui fa brotar aquest miracle.

Un altre gran Pare de l’Església, Lleó Magne, en un seu discurs (el núm. 8) exalta, en canvi, l’acció de l’Esperit de Déu damunt l’intel·lecte: “El nostre intel·lecte, il·luminat per l’Esperit de veritat, ha d’acollir amb un cor lliure i pur la glòria de la Creu que difon els seus raigs sobre el cel i la terra.” El cor i la intel·ligència, és a dir, les dimensions fonamentals de l’existència humana, són travessades pel vent ardent de l’Esperit, que els transfigura i obre a l’infinit amor i a la infinita saviesa.

Així mateix, l’escriptor medieval Rupert de Deutz dedica a l’Esperit Sant un preciós himne. La darrera estrofa diu: “Esperit Sant, dirigeix la nostra ment, / omple’ns el cor i la boca que es giren envers Tu, / Tu que manes que soni el timpà festiu / i que s’ entoni el salm, / Sant dels sants, Déu dels déus, / joia, llum, medicina i vida: / sigui per Tu la lloança, amb el Pare i amb el Fill, / oh Esperit que dónes la vida. Amén.”

“Sant dels sants” és l’aclamació amb la qual s’adreça a l’Esperit Sant. La força de l’Esperit passa per l’existència dels sants i els condueix a la plenitud de la vida cristiana, transfigurant els seus actes i els seus pensaments, i esdevenint per a aquests “joia, llum, medicina i vida”. L’autor ens recorda també que és l’Esperit “qui ens mana de sonar el timpà festiu i d’entonar el salm.” La lloança, la música, el cant, la celebració litúrgica són, en efecte, considerats actes inspirats per l’Esperit Sant. Per aquesta raó, cal que l’Església celebri les seves litúrgies amb cants i músiques dignes de l’Esperit, fent de manera que a través d’elles passi el seu alè. Alguns dels cants que es canten avui, no haurien de ser revisats, o clarament substituïts?

L’Apocalipsi descriu molt bellament la processó dels sants davant al tron de Déu i de l’Anyell tot evocant el cant de lloança que aquests eleven al Senyor: “Lloança, glòria, saviesa, acció de gràcies, honor i força al nostre Déu pels segles dels segles. Amén (Ap. 7,12). Les nostres celebracions haurien de ser com una anticipació d’aquest “cant de lloança”. Cantar amb alegria, i amb força, coralment, és participar adequadament en la litúrgia i deixar-nos moure per l’Esperit Diví.