Any 28, núm. 4, Diumenge quart d’Advent
24 de desembre de 2006
El Consell Pastoral i els preveres de la Parròquia us desitgen: un Sant Nadal i un Bon Any 2007!

Celebracions de Nadal 2006
Feu el pessebre!
La col·lecta de Càritas
La col·lecta de la nit de Nadal
El Llibre d'Or del centenari de l'Estel
Pessebre a l'altar de sant Josep
Celebracions a les llars d'avis
Pregària davant el pessebre
Flaix litúrgic

CELEBRACIONS NADAL 2006

Diumenge 24 de desembre:
Missa de Vigília a les 19.00 h, amb especial atenció a les famílies amb infants
Missa del Gall a les 24.00 h, amb la participació de la Capella de música

Dilluns 25 de desembre:
Misses a les 10.00, 11.30, 13.00 i 20.15 h

Dimarts 26 de desembre,Sant Esteve:
Misses a les 8.30, 10.00, 12.00 i 20.15 h

FEU EL PESSEBRE!

L’alegria que desperta la litúrgia en els cors dels cristians no només està reservada a ells: és un anunci profètic destinat a tota la Humanitat, en particular als més pobres. En aquest cas, als pobres en alegria!

Pensem en els nostres germans i germanes que, especialment en l’Orient Mitjà, en algunes zones de l’Àfrica i en d’altres parts del món, viuen el drama de la guerra: Quina alegria poden viure? Com serà el seu Nadal? Pensem en tants malalts i persones soles que, a més d’experimentar sofriments físics, sofreixen en l’esperit, atès que amb freqüència se senten abandonats: com compartir amb ells l’alegria sense faltar-los-hi al respecte pel seu sofriment?

Però pensem també en aquells, en especial en els joves, que han perdut el sentit de l’autèntica alegria, i que la cerquen en va allí on és impossible de cercar-la: en la carrera exasperada per l’autoafirmació i l’èxit, en les falses diversions, en el consumisme, en els moments d’embriaguesa, en els paradisos artificials de la droga i de qualsevulla altra forma d’alienació. No podem deixar de confrontar la litúrgia d’avui i la seva invitació –“Alegreu-vos!”- amb aquestes dramàtiques realitats.

Adreço una salutació especial als infants de Roma, vinguts amb els seus familiars i educadors per a la benedicció de les figuretes dels pessebres de les seves llars, de les escoles i de les parròquies. Dono les gràcies al Centre de Parròquies de Roma, que ha organitzat aquesta significativa peregrinació i beneeixo de cor les figures de l’Infant Jesús. Estimats nois i noies, davant al pessebre, pregueu també a Jesús per les intencions del Papa! Us dono les gràcies i us desitjo un feliç Nadal!

Benet XVI
17 de desembre de 2006

LA COL·LECTA DE CÀRITAS. A la col·lecta de diumenge passat, dins la campanya de Nadal, s’han recollit 6.493,02 €.  Els lliurarem a Càritas Diocesana.

LA COL·LECTA DE LA NIT DE NADAL. Tant a la missa de Vigília de les 19.00 h com a la “Missa del Gall” de les 12.00 h de la nit, com cada any s’efectuarà una col·lecta  durant la veneració de la imatge del Nen Jesús. Destinarem els diners, en parts iguals, a Càritas Parroquial i al Centre Assís.

EL LLIBRE D’OR DEL CENTENARI DE L’ESTEL. També el podeu adquirir abans o després de les celebracions de la missa dominical a la sagristia, i a les hores en que hi ha el despatx parroquial. Preu: 12 €.

PESSEBRE A L’ALTAR DE SANT JOSEP. Després d’alguns anys, hem recuperat la tradició de fer un pessebre. Des d’aquí, volem agrair la col·laboració i la il·lusió que han posat alguns dels nostres joves, com la Sara, la Cristina, la Tamara i en Santiago.

CELEBRACIONS A LES RESIDÈNCIES D’AVIS. Aquests dies els mossens visitem les  residències d’avis de la demarcació parroquial en les quals se’ns demana de celebrar l’Eucaristia. Ens plau fer arribar l’escalf de la Parròquia a la nostra gent gran. També són dies de visitar, amb motiu del Nadal, els nostres malalts.

PREGÀRIA DAVANT EL PESSEBRE

La llum de Nadal ens crida també a nosaltres, Jesús, germà, fill de Maria, fill de Déu. Ens crida com va cridar aquells pastors desconcertats, i com va cridar els mags per fer-los emprendre aquell llarg camí.

Perquè a Betlem, en la teva carn tan feble, en el teu rostre d’infant que encara no ha après a mirar el món, nosaltres hi veiem tot l’amor de Déu. En la teva carn, hi ha aquell amor, aquella tendresa, aquella esperança confiada que només Déu és capaç de donar.

En la teva carn, Déu s’ha fet un dels nostres, i això és la cosa més gran que ningú no hagués pogut arribar mai a somiar. Mirant-te aquí, ajagut al pessebre, acompanyat de l’estimació de Maria i Josep, volem posar a les teves mans les nostres il·lusions i les nostres pors, el nostre desig de fidelitat i també el nostre mal.

I volem posar-hi el món sencer: els qui més estimem i els qui no coneixem, els de prop i els de lluny; i sobretot, els qui més pateixen. Jesús, germà fill de Maria, fill de Déu, escalfa’ns amb la claror del teu amor, escalfa el món sencer amb la claror del teu amor.

FLAIX LITÚRGIC. Signes, gestos, actituds i paraules de la Missa...

Les flors de l’altar al Nadal. Durant l’Advent, les flors adornen l’altar amb certa moderació. La plenitud de joia que caracteritza el Naixement del Senyor s’expressa amb nombrosos signes, més enllà de les paraules. A l’Advent, caracteritzat per l’Esperança, no hi pot haver massa cosa que pugui distreure l’atenció. El contrast és notable amb la festa del Nadal: cants joiosos, el glòria, el colors dels ornaments dels celebrants i, sobretot, una major abundància de flors que embelleixen l’altar i altres parts del presbiteri.