Any 28, n. 27: Festa de la Santíssima Trinitat
3 de juny de 2007

Corpus Arxiprestal
Corpus Christi a la catedral
Col·lecta per la campanya de Càritas
Escola de Pregària del Beat Pere Tarrés
Catequesi d'Infants
Cercles d'Estudis per a joves
Sortida de fi de curs dels grups d'estudi de Bíblia
Els nostres monestirs
La Trinitat, refús de la solitud
Flaix litúrgic

CORPUS ARXIPRESTAL. El proper dijous 7 de juny, a les 19.30 h, al convent dels Caputxins de Sarrià. Com ja és tradicional, els fidels de les parròquies que integren el nostre Arxiprestat de Sarrià-Les Corts són convidats per celebrar aquesta manifestació eucarística davant la proximitat de la Festa del Corpus, amb Eucaristia i processó. Aquest any, presidirà la Celebració Mn. Manel, que és també l’arxiprest.

EXPOSICIÓ DEL SANTÍSSIM. Avui diumenge, de 19.15 a 19.45 h, a la Capella de la Puríssima, mitja hora de pregària silenciosa davant Jesucrist-Eucaristia.

CORPUS CHRISTI A LA CATEDRAL. El proper Diumenge 10 de juny, a les 18.30 h, al Pla de la Seu. La  celebració de l'Eucaristia serà presidida pel Sr. Arquebisbe de Barcelona. Tot seguit, hi haurà la tradicional Processó amb el Santíssim Sagrament pels carrers propers a la Catedral: plaça Nova, Arcs, Portal de l’Àngel, Comtal, Via Laietana, Joaquim Pou i avinguda de la Catedral fins al Pla de la Seu on es donarà la benedicció i es farà la reserva.

COL·LECTA PER A LA CAMPANYA DE CÀRITAS. El proper diumenge 10 de juny, amb la festa del Corpus, es passaran les bosses durant les celebracions, com ho fem només en ocasions extraordinàries. Aneu, doncs, pensant en quina ha de ser la vostra aportació en aquesta col·lecta de Càritas. Sigueu generosos!

ESCOLA DE PREGÀRIA BEAT PERE TARRÉS. Dimecres, de les 10.30 a les 11.00 h, a la Capella del Santíssim. Estona de meditació sobre els textos del Diumenge de Corpus. Aquest proper dimecres 30 de maig, Mn. Manel dirigirà aquesta “Escola”.

CATEQUESI D’INFANTS. El proper dijous 7 de juny, a les 18.20 h, els infants de la Catequesi Parroquial, amb les seves famílies i les catequistes, celebrarem l’Eucaristia a l’església per acomiadar-nos donant gràcies per tot el que hem viscut, après i celebrat al llarg d’aquest curs i desitjant de retrobar-nos novament el curs vinent.

CERCLES D’ESTUDI PER A JOVES. Els grups dels dijous, el proper 7 de juny, a les 21.30 h, tindran la darrera trobada d’aquest curs. Començaran amb una breu reflexió i acabaran amb un piscolabis festiu. El grup del divendres es trobarà el 8 de juny, a les 21.00 h, i farà estudi d’evangeli des de l’experiència viscuda. Tots els grups es troben a les sales de la Rectoria.

SORTIDA DE FI DE CURS DELS GRUPS D’ESTUDI DE LA BÍBLIA. Serà el dijous dia 14 de juny. Es visitarà Girona: la Catedral i el Museu, l’església de Sant Fèlix, el barri jueu i el Museu, els Banys Àrabs. Amb Maria Montserrat Puig, responsable dels grups i que dóna les classes, hi anirà també Mn. Manel, el qual els celebrarà l’Eucaristia.

ELS NOSTRES MONESTIRS. Avui , festa de la Santíssima Trinitat, preguem i agraïm la vida monàstica. A Sarrià hi és ben viva la vida monàstica: carmelites, clarisses, benedictines,  caputxines.

LA TRINITAT, REFÚS DE LA SOLITUD

Refusant la solitud, has volgut existir amb Altres!
Has escollit ser família, comunitat, relació, reciprocitat!

Has esdevingut Pare generant un Fill al qual estimar
i tantes criatures a les quals servir.

Has volgut donar-te, lliurar-te, en l’Esperit:
Afecte que cal fer circular;
Presència que cal compartir;
Passió d’amor, àgape, que uneix;
Companyia.

Gràcies; Déu nostre, perquè ets així! Comunió de persones!
I ens convides a estimar i a viure units.
A viure com Tu, com Vosaltres!

En Jesús, el Verb fet carn, i en la seva obra,
Has explosionat d’Amor: el teu Esperit Sant,
que has vessat en els nostres cors,
ens permet d’ escoltar, de comprendre, i de seguir.

Pietat, oh Déu, pel meu sentit d’abandonament.
Sóc incapaç de viure a la teva imatge i semblança,
Refuso la relació, renego de la compartició fraternal.
Se’m fa difícil col·laborar.
Em cansa tanta rivalitat en el cor, tanta competició
i tant desig de perfecció per vèncer la meva inferioritat.
Visita, oh Pare, la meva orfandat amb la teva paternitat.

Pietat, Senyor, per la meva solitud, hostil als teus sentiments.
Ofenc la teva sensibilitat, t’escolto poc i en no guardar la teva paraula
demostro que no t’estimo prou.
Visita, oh Jesús, el meu isolament amb la teva amistat.

Pietat, oh Esperit Sant! Estimo només quan em convé:
En la necessitat i segons els meus interessos,
Per a exercitar la meva força i poder, sotmetent als altres,
creant dependència i opressió.
Visita’m, oh “Alè de Déu”, encén en el meu cor
la flama del teu veritable Amor!

FLAIX LITÚRGIC. Signes, gestos, actituds i paraules de la Missa...
Santíssima Trinitat i Eucaristia. La primera realitat de la fe eucarística és el misteri mateix de Déu, l’amor trinitari. En l’Eucaristia es revela el designi d’amor que guia tota la història de la salvació. En ella, el Deus Trinitas, que en ell mateix és amor (cf. Jn 4, 7-8), s’uneix plenament a la nostra condició humana. En el pa i el vi, sota les aparences dels quals Crist se’ns dóna en la cena pasqual, arriba fins a nosaltres tota la vida divina i és compartida amb nosaltres en la forma del Sagrament. (Exhortació apostòlica de Benet XVI, Sacramentum Caritatis, n.7 i 8). [<]