Mn. Joan Obach

Any 28, n. 36: Diumenge XXIII de durant l'Any
9 de setembre de 2007

Mn. Joan Obach, l'hora de l'agraïment
Dissabte i diumenge vinents es restableix l'horari
La col·lecta pels damnificats del terratrèmol del Perú
Dimarts és la "Diada"
Festa de l'exaltació de la Santa Creu
Moviment econòmic del segon trimestre de 2007

Mn. JOAN OBACH BAURIER, L'HORA DE L'AGRAÏMENT. DISSABTE VINENT, 15 DE SETEMBRE, A LES 20.15 h,PRESIDIRÀ LA MISA DE COMIAT, ABANS DE LA SEVA PARTENÇA A ROMA PER RAÓ D'ESTUDIS.

LA PARTENÇA DE MN. JOAN. Dissabte vinent, a les 20.15 h, us convido molt especialment que participeu en la celebració de la Missa de comiat de Mn. Joan Obach. Cal donar gràcies a Déu pel seu ministeri entre nosaltres, primer com a diaca, després ja com a sacerdot. Tres anys, en definitiva, lliurats a la nostra comunitat. Ara, com ja es va anunciar, marxa cap a Roma a estudiar. És una gràcia poder viure un temps en el centre de la catolicitat. Prop dels sepulcres dels apòstols Pere i Pau, i en la seu episcopal del successor de Pere, sabem que hi tindrem un amic.

El caràcter afable de Mn. Joan, la seva capacitat d'escoltar i de dialogar, el seu sentit de l'humor, la seva caritat, el seu sentit litúrgic, la seva disponibilitat són alguns dels aspectes que voldria remarcar i que han fet que es guanyés l'estima de tanta gent. Ell ha treballat especialment amb els joves, a Cercles d'Estudi,a  l'Esplai, a l'associació juvenil del JAS, de la qual n'ha estat un consiliari molt apreciat. També ha acompanyat grups de matrimonis, i ha participat en l'Escola de Pregària dels dimecres, en la redacció del Full Parroquial. I con cal esmentar tantes activitats, tamé escala diocesana, en les quals s'ha involucrat, sempre amb generositat.

La seva partença es produeix tot just quan Mn. Frederic Ràfols es va recuperant del petit infart cerebral que va patir fa algunes setmanes. Tots els mossens hem procurat estar al més al costat possible de Mn. Frederic i atendre'l degudament, així com continuar servint la Parròquia. El seminarista Sergi Notó, que serà ordenat diaca a Santa Maria del Mar el 24 de setembre, a la tarda, resta ja des d'ara entre nosaltres i viurà a la Rectoria. Un cop ordenat prevere. esperem que ben aviat, ell serà nomenat vicari parroquial. Per raó dels seus estudis de Medicina, ens dóna la tranquil·litat que Mn. Frederic compatrà amb una bona atenció i companyia. Així mateix, el treball dels joves tindrà assegurada la continuïtat.

Mossèn Joan, gràcies per tot. Que Déu et beneeixi!

Mn. Manuel Valls, rector

DISSABTE I DIUMENGE VINENTS ES RESTABLEIX L'HORARI. Dissabte 15 de setembre ja hi hairà Missa a les 18.00 h i diumenge 16, a les 8.30 h del matí.

LA COL·LECTA PELS DAMNIFICATS DEL TERRATRÈMOL DEL PERÚ. Es van recollir 3.300 euros, els quals han estat destinats a la Fundació PRODEIN, la qual ens va demanar aquest ajut.

DIMARTS ÉS LA "DIADA". Festa de contigut cívic. En les misses de les 8.00, 10.00 i 20.15 h pregarem molt especialment per Catalunya. El divendres 14 de setembre, a les 19.30 h, a la plaça del Consell de la Vila, i amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya, tindrà lloc un concert de música de compositors catalans a càrrec de la Cobla Sant Jordi, Ciutat de Barcelona, dirigida per Xavier Pagès.

FESTA DE L'EXALTACIÓ DE LA SANTA CREU. Se celebra divendres 14 de setembre. Aquest dia tindrem molt presents les Germanes Hospitalàries, tan arrelades al nostre Sarrià. L'endemà, celebrarem LA MARE DE DÉU DELS DOLORS. La imatge de Maria al peu de la Creu ha ajudat molts cristians a trobar un sentit als sofriments i a assumir-los amb l'esperança d'una resurrecció gloriosa

MOVIMENT ECONÒMIC DEL SEGON TRIMESTRE DE 2007

Ingressos ordinaris
Rendes del patrimoni: 3.952,21 €
Ingressos financers: 53,61 €
Quotes fixes de feligresos: 4.109,57 €
Donatius de celebracions i bústies: 29.112,95 €
Total: 37.228,34 €

Despeses ordinàries
Material de culte: 409,50 €
Cera: 789,70 €
Publicacions (CC-FD-FP): 2.876,96 €
Remuneració de personal seglar i SS: 3.530,79
Comissions bancàries: 38,71 €
Impostos: 360,60 €
Aigua, gas, llum, neteja, assegurances i reparacions: 4.938,06 €
Material d'oficina, comunicacions i relacions públiques: 3.320,46 €
Obres assistencials: 1.016,58 €
QUOTA AL FONS COMÚ DIOCESÀ: 11.513,25 €
Total: 28.812,61 €

Quantitats recollides amb finalitats diverses
Càritas Diocesana (Corpus): 5.000 €
Centre d'Acollida Assís: 2.200 €
Sants Llocs-Terra Santa: 800 €
Total: 8.000 €

BREUS COMENTARIS
El superàvit ha permès d'afrontar els mesos d'estiu, que normalment són deficitaris.
La quota del "Fons Comú" és una despesa molt important, però és la nostra contribució a la Diòcesi.
"Relacions públiques" fa referència a les despeses ocasionades pels diversos encontres festius: Vetlla Pasqual, Festa del Beat Pere Tarrés, Consell Pastoral.
Us recordem que ordinàriament a la nostra Parròquia no es passa la safata durant les misses, la qual cosa significa que les aportacion setmanals depenen de la "memòria" dels fidels i de la seva generositat. Només en algunes col·lectes extraordinàries hem introduït la col·lecta dins la Missa, al moment de l'ofertori.