El seminarista Sergi Notó serà ordenat diaca el proper 24 de setembre, a les 19.30 h, a la basílica de Santa Maria del Mar

Any 28, n. 37: Diumenge XXIV de durant l'Any
16 de setembre de 2007

Convivències d'estiu
Inscripcions a la Catequesi
Ordenació diaconal

CONVIVÈNCIES D'ESTIU. L'estiu és un temps adient per portar a terme aquelles iniciatives que les responsabilitats i les obligacions de l'any no ens permeten fer. Per aquest motiu, el Moviment Infantil i Juvenil de la Parròquia ha pogut gaudir d'uns dies de convivència durant les vacances estiuenques. L'Esplai, un any més, ha culminat el seu curs amb els tradicionals campaments d'estiu. Del dia 16 de juliol fins al 28, ens vam desplaçar fins a Sant Gregori (Girona), on vam instal·lar-nos. Aquest any els cmapaments han tingut dues novetats.

Davant el nombre creixent de nens amb edats compreses entre els 5 i els 7 anys que van apunatr-s'hi, vam buscar un terreny amb la possibilitat de combinar una casa de colònies per als més petits amb un terreny d'acampada per als altres. Aquesta possibilitat es va poder realitzar gràcies a un terreny a la localitat de Sant Gregori. Tant el terreny d'acampada com les instal·lacions i la casa de colònies (Can Bellvitge) pertanyen a la Fundació Oscobe, que és una fundació d'interès social nascuda l'any 1980 al barri de Bellvitge de Barcelona, quan aquest va començar a viure greus problemes de desocupació i de marginalitat.

L'objectiu principal de la Fundació és inserir en la societat joves d'entre 16 i 25 anys, amb greus problemes socials, a través del treball.

Amb l'estada en aquest terreny, l'Esplai de la Parròquia ha col·laborat en la causa d'aquesta obra social. L'altra novetat d'aquest any ha estat la participació del nou grup de joves de la Parròquia que, per la seva edat, han desenvolupat activitats diferents dins el mateix terreny.

Així mateix, el grup de Cercles d'Estudi va pelegrinar a Roma acompanyat de Mn. Joan i d'en Sergi, i amb la benedicció de Mn. Manel. Del dia 12 fins al 19 d'agost ens vam allotjar a la residència Don Bosco, on vam tenir un tracte molt atent. Durant la nostra estada a Roma vam visitar els llocs més emblemàtics de la ciutat, especialment els relacionats amb la nostra fe. Així, no va faltar la visita a les basíliques de Sant Pere, Santa Maria la Major, Sant Pau Extramurs i Sant Joan del Laterà. A l'equador del nostre pelegrinatge, ens vam desplaçar fins a Castelgandolfo, on vam poder assistir al rés de l'Àngelus i la catequesi de Benet XVI. La convivència de la resta de dies es va desenvolupar, majoritàriament, en diferents visites a museus, places, catacombes i santuaris, tot això suavitzat per la gastronomia italiana. Cada dia celebràvem amb goig l'Eucaristia. L'experiència del grup de Cercles va ser força positiva i després de passar uns dies a la civitas aeterna vam tornar a Barcelona confirmats i encoratjats en la nostra fe! Ja pensem a tornar a Roma aviat!

AGENDA
Dimecres 19 de setembre: consell de delegats d'inici de curs del Centre Parroquial, al CPS, a les 20.30 h.
Dijous 27 de setembre: reunió d'inici de curs dels pares de l'Esplai, a la sala gran de la Rectoria,a les 21.00 h.
Divendres 28 de setembre: concert del grup Núsic, a la plaça de Pere Figuera, a les 22.00 h.
Dissabte 29 de setembre: animació infantil a càrrec del grup Núsic i xocolatada a la plaça del Consell de la Vila, a les 19.00 h.
Divendres 5 d'octubre: inici de curs del grup parroquial de Cercles d'Estudi.
Dissabte 6 d'octubre, festa de la Mare de Déu del Roser: inauguració del curs de l'Esplai i del grup de joves, a les 18.00 h, i Missa de Festa Major, a les 20.15 h.

INSCRIPCIONS A LA CATEQUESI. Del 17 al 21 de setembre, de 17 a 19 h, s'obre el període d'inscripcions a la Catequesi d'Infants, a la secretaria del Centre Parroquial (c. del Pare Miquel de Sarrià, 8, rere el Mercat).

ORDENACIÓ DIACONAL. Després de tres anys a la Parròquia com a seminarista, en Sergi Notó rebrà l'ordenació de diaca, el proper dilluns 24 de setembre, solemnitat de la Mare de Déu de la Mercè, a la basílica de Santa Maria del Mar, a les 19.30 h.