Any 28, n. 40: Diumenge XXVII de durant l'Any
7 d'octubre de 2007
[versió en pdf]

La Catequesi i la celebració del diumenge
XXV aniversari de la Missa de TV2
Delegació Pastoral de Joventut de Barcelona
Pastoral de la Salut
Consell Pastoral
Escola de Pregària Beat Pere Tarrés

LA CATEQUESI I LA CELEBRACIÓ DEL DIUMENGE. La fotografia ens mostra el grup d’infants aplegat  el dijous 27 de setembre,  primer dia de la nostra catequesi parroquial. Hi són algunes mares, les catequistes, els infants,  Mn. Manel i Mn. Sergi, el nostre diaca, que habitualment els acompanyarà. Als primers inscrits, s’hi van afegint encara d’altres. Mn. Manel va manifestar que per catequesi no es pot entendre  només l’hora dels dijous, de sis a set de la tarda. La catequesi inclou la missa dominical –suggerim la Missa dels dissabtes a les 20:15, amb especial atenció als infants i les famílies -, i la formació religiosa en família. La suma de tot això és la veritable catequesi, aquella que no és mutilada sinó duta a terme en la seva integritat. La iniciació cristiana dels nostres infants demana tots aquests elements i ells en tenen  dret a que no se’ls escamotegi cap d’ells. La catequesi forneix les categories interpretatives essencials del cristianisme: el món com a creació de Déu; Déu que ens acompanya també en el sofriment; Déu que ens salva de la mort. Però sobretot el que ha de fer possible és un encontre amb el Crist vivent, present en la seva Església. L’anunci de Crist és curull de promeses sobre la dignitat i el valor de la persona. La comunió amb el Crist, mitjançant la pregària i els sagraments va més enllà d’un simple coneixement teòric o cultural. L’educació religiosa comporta una sobreabundància de sentit i de vida interior, del qual són privats els infants que no són educats religiosament. Cal esperar dels pares la seva col·laboració i la seva disponibilitat amb la Parròquia.

XXV ANIVERSARI DE LA MISSA DE TV-2

Es complirà ben aviat el meu desè aniversari com a rector de la Parròquia i  crec que mai m’he referit a aquest altre ministeri que realitzo a la televisió des de fa més de 15 anys. Almenys en públic mai no ho he fet, ni n’he presumit, perquè he volgut existir per a vosaltres independentment del fet de sortir cada diumenge a la petita pantalla. Però la majoria el coneixeu o n’haureu sentit a parlar. Diumenge vinent, 14 d’octubre, a les 10:30,  a Santa Maria del Mar, acompanyaré el nostre Arquebisbe en la  celebració solemne del XXV aniversari de la transmissió d’aquesta Missa televisada. Vindran gent de tota Catalunya, i penso que no fora correcte oblidar-me de convidar-hi els meus estimats feligresos de Sarrià. M’agradaria ser també acompanyat per  tots els que us sigui avinent de fer-ho diumenge vinent. La Missa televisada, com sabeu,  és seguida per molts malalts o persones que estan impedides de participar-hi en la seva comunitat. La Missa de TV-2 uneix tots els qui, sigui en els hospitals, residències, o en el secret de la seva  cambra, desitgen unir-se a l’Eucaristia. No són televidents com els altres. Ells s’associen a una celebració de l’Església i preguen formant un sol cos i una sola ànima. El Sr. Arquebisbe hi dedicarà al tema el seu escrit de “Paraula i Vida” del Full Dominical del proper diumenge.

Mn. Manel Valls

DELEGACIÓ PASTORAL DE JOVENTUT DE BARCELONA. Per aquest curs 2007-2008, la Delegació de joventut ha preparat un programa força dinàmic i amb molta varietat. De les activitats programades hi hauran tres que s’aniran realitzant al llarg de l’any: la “escola de pregària” per a joves a la Catedral, l’espai vocacional “Sicar”, i el nou espai “Estació d’enllaç”. Durant els tres trimestres s’aniran desenvolupant  diferents programacions. Del programa definitiu complert ja podeu trobar informació a la pàgina web: www.delejovebcn.com .Aquest any la tradicional “escola de pregària” tindrà el lema “Testimonis de l’esperit” prolongant així la iniciativa del darrer Aplec de l’Esperit a Tarragona.  La primera trobada serà el proper dijous 25 d’octubre a la Catedral de Barcelona a les 20 h. Es un moment i un lloc privilegiat perquè els joves de Barcelona es trobin entre ells al voltant del bisbe en un entorn de pregària.

PASTORAL DE LA SALUT. La primera reunió d’aquest curs tindrà lloc dimarts dia 9 d’octubre, a les 10:30 del matí a la sala de la planta baixa de la rectoria.

CONSELL PASTORAL. Dimarts 9 d’octubre, a les 20:00 h, a la rectoria.

ESCOLA DE PREGÀRIA BEAT PERE TARRÉS. Dimecres, 10 d’octubre, a les 10:30 del matí, a la Capella del Santíssim, i la dirigirà Mn. Manel. [<]