URL: http://www.parroquiasarria.net

Trobada d'amics del Centre Parroquial

Immersió trinitària

D’ON VE L’ESGLÉSIA? DE LA TRINITAT A L’EUCARISTIA

La Trinitat és la font, el model i la meta de la comunió dels deixebles de Jesús, la qual és l’Església. Ella ve de l’amor de la Trinitat i tendeix envers la Trinitat en el camí del temps: “Poble aplegat en la unitat del Pare, del Fill i de l’Esperit Sant” (Sant Cebrià). Per això l’Església no s’inventa ni es produeix, sinó que es rep i s’acull, perquè és do i és gràcia.

L’Eucaristia ens introdueix en aquesta comunió d’amor i l’alimenta. Hem de demanar aquests dies de ser Església contemplativa i eucarística, lliurada a la lloança i a l’adoració i compromesa en el servei dels pobres.

“CORPUS” ARXIPRESTAL

DIJOUS 22 DE MAIG, A LES 19: 30, A LA CAPELLA DEL REIAL MONESTIR DE SANTA ISABEL. ELS FIDELS DE LES
PARRÒQUIES I COMUNITATS DE L’ARXIPRESTAT DE SARRIÀ –LES CORTS, COM JA ÉS TRADICIÓ, ENS APLEGUEM EN UNA CELEBRACIÓ EUCARÍSTICA DAVANT LA PROXIMITAT DE LA SOLEMNITAT DEL CORPUS CHRISTI. MISSA, PROCESSÓ I BENEDICCIÓ. PRESIDEIX L’ ARXIPREST DE SARRIÀ.

EXPOSICIÓ EUCARÍSTICA. Avui, i cada diumenge, a les 19:15, a la Capella de la Puríssima, mitja hora de pregària silenciosa davant Crist Sagramentat, implorant el do de les vocacions sacerdotals.

MES DE MARIA. De dilluns a divendres, a les 19:30, a la Capella de la Puríssima, rés del Sant Rosari i pregàries del Mes de Maria. ESCOLA DE PREGÀRIA. Cada dimecres, a de 10:30 a 11:00, a la Capella del Santíssim, dirigida per Mn. Manel. Aprofitem aquesta estona que ens ajuda a preparar les lectures del Diumenge i a pregar servint-nos i alimentant-nos dels textos bíblics.

CASAL DEL BEAT PERE TARRÉS. Dimarts 20 de maig, a les sis de la tarda, en el Centre Parroquial.

TROBADA D’AMICS DEL CENTRE PARROQUIAL. Aquesta trobada, que ha convocat l’actual Junta i que presidirà Mn. Manel tindrà lloc dissabte vinent 24 de maig, a les 9 del vespre. Hi són convidats els membres de les diverses seccions per tal de conèixer-nos entre nosaltres i explicar les línies d’actuació del Centre, en especial el nou projecte estatutari, amb sopar de germanor gratuït. Inscripcions fins el 22 de maig. És important recollir tots els suggeriments, propostes, i fer-ho amb pau i comunió.

L’AGENDA DEL CENTRE PARROQUIAL. Dansa pel Centre Laie, avui diumenge a les 6 de la tarda. Preu 6€. Tertúlia Vacances Solidàries amb Conxita Tarruell, voluntària del SETEM, dimecres 21 de maig a dos quarts de nou del vespreTeatre El misterio del asesinato Barton diumenge 25 de maig a les sis de la tarda, pel grup Les Rialles de les Corts. Preu 6€. Per inscripcions i reserves al contestador automàtic del Centre (932039772) o al correu electrònic: cpsarrià@gmail.com

IMMERSIÓ TRINITÀRIA

Contemplar la Trinitat ajuda certament a vèncer “l’odiosa discòrdia del món”. El primer miracle que va obrar l’Esperit de Pentecosta va ser fer que els deixebles tinguessin “un sol cor”. Ell està disposat a repetir aquest prodigi, a transformar sempre la dis-còrdia en con-còrdia. Podem estar dividits en la ment –en allò que cada u pensa sobre qüestions doctrinals o pastorals encara en discussió en l’Església- però mai en el cor: In dubiis libertas, in omnibus caritas, la qual cosa significa pròpiament, imitar la unitat de la Trinitat: atès que és “unitat en la diversitat”.

Hi ha encara una cosa més feliç que podem realitzar respecte de la Trinitat, més que contemplar-la i imitar-la: entrar en ella! No podem abastar l’oceà, però podem immergir-nos en ell; no podem abastar el misteri de la Trinitat amb la nostra ment, però podem submergir-nos en ell.

Crist ens deixà un mitjà concret per aconseguir-ho: l’Eucaristia. En la icona de Rublev, els tres àngels estan disposats en cercle al redós d’una taula; sobre la taula hi ha una gran copa i dins de la copa un anyell. No es podria dir de manera més formosa i eficaç que la Trinitat ens cita cada dia en l’Eucaristia. El banquet d’Abraham es renova per a nosaltres cada vegada que ens apropem a la comunió.

També sobre aquest punt dóna llum la doctrina de la perikoresis trinitària. Ens diu que on està una persona de la Trinitat, allí hi són també les altres dues, inseparablement unides. En el moment de la comunió es realitza en sentit estricte la paraula de Crist: “Jo en ells i Tu en mi”. “El qui em veu a mi, veu el Pare” (cf. Jo 14,9), “qui em rep a mi, rep al Pare”.

Davant el misteri insondable de la Trinitat, de la qual n’és icona l’Església, cal que ens preguntem: ¿Estimem l’Església, l’estimem veritablement, reconeixent-la com a Mare en la gràcia, i a la qual li devem el do més gran: la fe? I també cal que ens interroguem sobre com vivim la primacia de la dimensió contemplativa de la vida, per la qual l’Església de l’amor és sempre novament generada. ¿Quin espai donem en la nostra vida de cada dia a l’experiència espiritual de la Trinitat Santa, mitjançant la Paraula de Déu, la pregària litúrgica, l’adoració perllongada, l’exercici de la caritat? ¿Ens esforcem per viure totes les nostres relacions en l’amor, actuant com a testimonis creïbles de l’Església de l’amor, de la qual som fills?

Mai arribarem a valorar prou la gràcia que se’ns brinda: ser comensals de la Trinitat!