INICI

Naixement de Joan Baptista

JOAN BAPTISTA, TESTIMONI
HUMIL I CORATJÓS DE JESÚS

Dijous celebrem el naixement de Joan, fill de Zacaries i d’Elisabet. És l’únic naixement que l’Església celebra en la seva litúrgia, després del Nadal de Jesús i de la Nativitat de Maria, la qual cosa és signe manifest de la importància extraordinària que l’Església atribueix a la figura de Joan en la història de la salvació. Tota l’activitat i l’existència de Joan s’expressen i, podem dir, que s’exhaureixen en el ser testimoni del Crist. Joan només viu per a això. Tot ell assenyala Jesús, perquè “Crist no només no treu res, sinó que ho dóna tot” (Benet XVI). La seva “passió d’amor” per Jesús se’ns hauria d’encomanar. La narració evangèlica posa de manifest algunes notes característiques sobre el naixement de Joan. En primer lloc, la joia i la lloança: l’alegria explosiva del seu pare que, una vegada vençuda la mudesa, “parlava beneint Déu”. I a Elisabet tots “la felicitaven”. Una certa cultura avui sembla desconfiar de la joia de la qual tot naixement és font. “La joia perquè ha vingut al món un home”, afirma Jesús (Jn 16,21). Rere aquesta tendència s’hi amaga una tragèdia, reflex de la tristesa existencial en l’ambient. En realitat tot nen o nena que neix porta una alenada de primavera, de frescor, d’optimisme, d’esperança, en tota família i en l’entera família humana. Tot infant que neix, deia Tagore, és “un missatge que Déu no està encara cansat dels homes”. Tot petit que neix és un amor esdevingut persona: l’amor dels esposos i pares, l’amor de Déu que comunica la vida a un nou fill i que en cada infant hi veu un reflex del seu únic Fill. Com ens urgeix, doncs, la festa de divendres, a reconèixer, defensar i promoure el valor i el do de tota vida humana!

EXPOSICIÓ DEL SANTÍSSIM. A les 19:15, mitja hora d’oració i adoració silencioses, pregant per les vocacions. ADORACIÓ EUCARÍSTICA DIÀRIA, a la Capella del Santíssim: De dilluns a divendres, des de les 10:30 a les 20:00 h. No deixem de fer la “visita” cada dia al Santíssim Sagrament!

REUNIÓ D’ACCIÓ CATÒLICA. Dimarts, 22 de juny, a les 19h. Es tractaran textos del Catecisme de l’Església Catòlica. Acompanya el grup, obert a tothom, Mn. Frederic.

AGENDA DEL CENTRE PARROQUIAL. Dimarts 22 a les 20’30h: EL DOCUMENTAL DEL MES: “EL PODER DE LA PALABRA”. Dimecres 23: REVETLLA DE SANT JOAN. Porteu alguna cosa per a compartir el sopar. El Centre posarà la coca, refrescos i cava. Preu 5 €. Divendres 25 a les 9 del vespre: CONCERT MÚSICA VOCAL CLÀSSICA amb el grup de cambra vocal NOU D’OCTET.

EL MES DE JULIOL COMENÇARÀ L’HORARI DE MISSES D’ESTIU. Ho recordem des d’ara, per tal que ho anoteu en la vostra agenda. Durant juliol, agost, i fins a mig setembre, se suprimirà la missa de les 18:00 dels dissabtes i la de les 8:30 dels diumenges. Aquest horari, contràriament al que havíem dit al Full anterior, es mantindrà també durant el mes de setembre. El dia 2 d’octubre, a les 20:15, tindrà lloc la Missa de la Festa Major, però a partir d’aquesta data els dissabtes per la tarda se celebrarà una única missa, a les 19:15 h. Demanem que els fidels que fins ara participen a les misses de les 18:00 h. i de les 20:15, s’apleguin en una sola missa, que se celebrarà, com diem, a les 19:15 h. Diverses raons aconsellen aquesta “concentració”. Ja les explicarem en el seu moment.

L’ASSOCIACIÓ LAICAL JAS PREPARA ELS SEUS CAMPAMENTS. L’associació laical JAS (Joventut Alegre de Sarrià) aquest estiu projecta fer les Colònies d’estiu del 3 al 10 de juliol a Santa Eugènia d’Agullana, i Campaments del 12 al 25 de juliol a Alins (Pallars Sobirà). Els acompanya Mn. David Àlvarez.

L’HOMILIA DE BENET XVI EN LA CLAUSURA DE L’ANY SACERDOTAL. Del text íntegre de l’homilia del Papa, excepcionalment important, molt clara i encoratjadora, en podeu trobar còpies a la tauleta que hi ha al costat del sepulcre del Beat Pere Tarrés.

“TEOLOGIA CARDIO-VASCULAR”

En el mes de juny, tradicionalment dedicat al Sagrat Cor de Jesús

1. L’home té problemes cardíacs

El seu cor es troba en molt mal estat. No sap estimar ni Déu, ni els altres ni a si mateix. El diagnòstic del doctor és pessimista: “No hi ha res més enganyós que el cor: no té remei” (Jr 17,9).

2. Cal un tractament per guarir-lo

Els metges que Déu ens envia –els profetes- prescriuen el remei: “neteja de malícia el teu cor i et salvaràs” (Jr 4,14). Però el pacient refusa de creure’s malalt. Desatén qualsevol prescripció mèdica. El seu cor s’endureix com la pedra.

3. S’ha d’anar sense retard a “urgències”

El cas esdevé crític. Els resultats de les anàlisis són alarmants: “La teva ferida està enverinada és incurable el teu mal, ningú no hi posa remei...” (Jr 30, 12-13).

4. S’ha d’intentar un trasplantament

Déu té un audaç projecte: realitzar una primícia mundial! “Jo us donaré un cor nou...trauré de vosaltres aquest cor de pedra, i us en donaré un de carn” (Ez 36,26-27).

5. Només hi ha un donant de cor

No es troba cap cor humà que sigui sa (nt). Només hi ha un home que té el cor en bon estat, “bo i humil” (Mt 11,28-30). És el del Fill de Déu. El Pare i el Fill estan de bon grat a punt per l’operació.

6. L’operació tindrà lloc al Calvari

El cor diví –l’únic verament humà- ha estat traspassat. Del cor obert per la llança en brolla el remei: la seva sang i l’aigua. Des d’aleshores, aquesta font de Vida i d’Amor –el Sant Esperit en els Sagraments- no para de rajar.

Sagrat Cor de Jesús

7. La pena al cor

Però Déu no cessa d’expressar la seva pena en el curs dels segles als seus confidents, els sants: Per què aquest do d’Amor és tan poc acollit? I és ofert gratuïtament. A santa Margarida Maria Déu s’esbrava dient: “Heus aquí aquest cor que tant ha estimat els homes i que res no ha estalviat per mostrar-los el seu amor... i no rep de la majoria dels homes més que ingratitud...”

8. Qui el consolarà?