INICI

Full Parrquial de Sant Vicenç de Sarrià
Apòstols Pere i Pau

PERQUÈ L’ESGLÉSIA NO ENS LA FEM A LA NOSTRA MIDA

Dimarts celebrem la solemnitat dels apòstols Sant Pere i Sant Pau. Encara que no sigui precepte és una gran festa litúrgica. Pere és roca per a l’Església, i per a l’home, en la mesura en que repeteix que Déu ens és donat en Crist, i que Crist, crucificat, és vivent, i que som fills en el Fill. Aquesta és la fe-roca, el primat de Pere que construeix l’Església. Crist no és algú a qui haig “d’entendre”, sinó aquell que m’atrau; no un que interpreto, sinó un que m’aferra, que em pren. Per això Pau corre perquè se sent conquerit, vençut pel Crist. Necessitem la seva passió evangelitzadora. No podem prescindir del seu ensenyament. Pere i Pau ens sostreuen de voler “inventar” una església segons la nostra conveniència. El successor de Pere, el Papa, vetlla per la unitat i la integritat de la fe. Evely comenta: “Si l’Església fos a gust meu, no seria la veritable Església. Jo l’hauria inventada. Si fos satisfactòria, no seria sinó humana. Ha d’haver-hi en ella un element que m’ultrapassi. L’Església és exigent, perquè Crist és exigent. Per això fa patir. Si només estimeu algú que sigui perfecte, mai no estimareu ningú. L’Església és l’ambient de la meva fe: ací és on tot ho he trobat, on tot ho he rebut, i on sé que tot encara ho he d’aprendre. En els seus sagraments, en les seves paraules, en Aquell que, a desgrat de tot, ella representa. Cal saber patir degut a l’Església, com patim degut als qui estimem, com patiu en el matrimoni. Per aquell qui estima, mil objeccions no fan un dubte, i per aquell qui no estima, mil proves no fan una certesa”.

DIMARTS, 29 DE JUNY, A LES 20:00,
SOM CONVIDATS A LA FESTA DE SANT PERE I SANT PAU,
AL MONESTIR DE SANT PERE DE LES PUEL•LES

Després, coca a l’hort i comiat amb la pregària de completes

Carrer Anglí, 55

AVUI, EXPOSICIÓ DEL SANTÍSSIM. A les 19:15, mitja hora d’oració i adoració silencioses, pregant per les vocacions. ADORACIÓ EUCARÍSTICA DIÀRIA, a la Capella del Santíssim: De dilluns a divendres, des de les 10:30 a les 20:00 h. No deixem de fer la “visita” cada dia al Santíssim Sagrament!

MISSES A LA PARRÒQUIA EN LA FESTA DE SANT PERE I SANT PAU. 8:00, 10:00 I 20:15 h.

CENTRE PARROQUIAL. Dilluns 28 de juny, excursió-revetlla a Sant Pere Màrtir. Sortida a les 8 del vespre de la Plaça de Sarrià. Amb la col•laboració del CE Els Blaus. Preu: 3€ (coca, cava i begudes). (Convé inscripció prèvia). Divendres 2 de juliol, a les 8 del vespre, al teatre del Centre: el Teatre de Sarrià, Concert de soprano i guitarra, pre-estrena de les obres de Jaume Bosch i Renard (1826-1895), Le roi de la guitarre, a càrrec de la soprano Maria Teresa Garrigosa i el guitarrista Miguel Javaloy. Preu: 5€, a benefici de la reforma del teatre. Diumenge 4, a les 6 de la tarda, al teatre del Centre: Antologia de la Sarsuela a càrrec de l'orquestra Ars Cambra, la coral Esclat i solistes dirigits per Jordi Sánchez-Caroz. Preu: 10€. I els nens i joves que vulgueu fer un curs intensiu de guitarra durant el mes de juliol al Centre Parroquial, podeu posar-vos en contacte amb en Josep (666 621 702).

EL MES DE JULIOL COMENÇA L’HORARI DE MISSES D’ESTIU. Durant juliol, agost, i tot el mes de setembre, se suprimirà la missa de les 18:00 dels dissabtes i la de les 8:30 dels diumenges. El “FULL” inicia les vacances, com cada estiu.

UNA DATA, 18 DE SETEMBRE, PER A UNA FESTA A SANTA CREU D’OLORDA

Trobada a Olorda

La parròquia de Sant Vicenç de Sarrià i les parròquies de Sant Bartomeu de la Quadra i de Sant Miquel Arcàngel de Molins de Rei hem convingut en celebrar plegats la festa de la Santa Creu, la qual encara que litúrgicament és el 14 de setembre, la celebrarem el dissabte 18 de setembre, a les 12:30 h.

De la parròquia de Santa Creu d’Olorda, d’existència mil•lenària, en van ser sufragànies les esglésies de Sant Bartomeu de la Quadra i de Sant Miquel Arcàngel, creades posteriorment i que no van esdevenir parròquies independents fins l’any 1867 i 1824 respectivament. El primer de gener de 1916, el terme fou trossejat com un arbre abatut, o repartit com una herència fragmentada, entre Sarrià, Sant Feliu de Llobregat i Molins de Rei.

Els lligams entre Sarrià i Santa Creu són estrets, sobretot per l’atenció pastoral i per l’actuació de l’Associació Excursionista Els Blaus que ajudaren a reconstruir el temple. Els vincles amb Molins de Rei es mantingueren gràcies a la celebració del tradicional Aplec el dilluns de Pasqua, organitzat per la Joventut Catòlica, del 1930 al 1976. L’últim prevere que en fou encarregat va ser Mn. Ignasi Armengou, que durant tants anys exercí de vicari a la nostra parròquia i de rector de Sant Bartomeu de la Quadra, actualment jubilat.

El proper 18 de setembre ens retrobarem a l’Església de la Santa Creu. Hi celebrarem la Missa i, amb els qui vulguin, compartirem un dinar ben fraternal. Mn. Xavier Aymerich, rector de Molins de Rei i de Sant Bartomeu de la Quadra i Mn. Manel Valls, rector de la nostra Parròquia, que han pres l’acord de restaurar aquesta festa, convidaran a presidir l’Eucaristia a Mn. Ignasi Armengou, tan estimat per tots.

Missa: Feiners: 8:00, 10:00 i 20:15. Horari d’estiu: Dissabtes i Vigílies de festa: 18:00 i 20:15. Diumenges: 8:30, 10:00, 11:30, 13:00 i 20:15. Confessions: dies feiners de 8:45 a 10:00 i de 19:45 a 20:00, i un quart d’hora abans de les Celebracions dominicals. Despatx parroquial: dilluns, dimecres i divendres, de 17:30 a 20:00 (exceptuant festes i vigílies de festa). Càritas parroquial: (entrant per c/ Arquitecte Mas, 3). Dimecres, de 9:00 a 12:00. Tel: 93 203 03 39. Adreces: Rectoria i Despatx parroquial – c/ Rector Voltà, 5. 08034 – Barcelona. Tel: 93 203 09 07. Centre Parroquial – c/Pare Miquel de Sarrià, 8. Tel: 93 203 97 72. Web: www.parroquiasarria.net. Email: santvicenc@parroquiasarria.net

INICI

Sant Pere i Sant Pau al monestir de Sant Pere de les Puel·les