Any 24, n. 13: Diumenge Quart de Quaresma
30 de març de 2003

URL: http://www.parroquiasarria.net · Tel.: 932 030 907 · A/e: santvicenc@terra.es

Dijous 3 d'abril, sopar penitencial
Ajut als refugiats iraquians
Pastoral de la salut
Acció catòlica d'adults
Grups d'oració i amistat
Pregàries
Que pervalguin els camins de la justícia i de la pau
Any de la Mercè

DIJOUS 3 D'ABRIL, AL CENTRE PARROQUIAL, A LES 20.00 h: SOPAR PENITENCIAL. Durant la Quaresma l'Església ens convida a privar-nos voluntàriament d'alguns béns de consum, per exemple, d'un àpat en un bon restaurant, per tal de donar el seu equivalent als necessitats. Com el curs passat, també enguany dedicarem aquest sopar --pa amb oli i algua-- al "Centre Assís". Hi intervindrà Clara Massip: "Vida i funcionament del Centre Assís".

AJUT ALS REFUGIATS IRAQUIANS PER CAUSA DE LA GUERRA. Ho podem fer a través del compte que té obert Càritas Diocesana a "la Caixa": 2100 0965 50 0200087873 (especificar Refugiats Iraq). Tel. 933 170 667.

PASTORAL DE LA SALUT. Dimarts, 1 d'abril, a les 10.30, a la rectoria. Hi són convidades totes les persones que col·laboren o vulguin col·laborar en les visites a malalts i ancians.

ACCIÓ CATÒLICA D'ADULTS. Dimarts, 1 d'abril, tindrà lloc la reunió mensual, a la rectoria, dirigida per Mn. Frederic Ràfols. És obert a tots els adults, homes i dones.

GRUP D'ORACIÓ I AMISTAT. Dimarts, 1 d'abril, a les 18.00, al Centre Parroquial, se celebrarà la reunió mensual.

PREGÀRIES:
Dissabtes, a les 19.30: Primeres Vespres del Diumenge
Avui, diumenge, a les 19.15: exercici del Viacrucis.
Cada dia: Laudes, a les 7.45: abans de la missa de 8.00.
Dimarts, a les 19.45: recitació del Sant Rosari per la pau.
Dimecres, a les 21.00: Pregària per la pau
Dimecres, de 10.30 a 11.15: Escola de pregària

"QUE PREVALGUIN ELS CAMINS DE LA JUSTÍCIA I DE LA PAU"
ALGUNS TEXTOS DE JOAN PAU II

"Com a part essencial de la seva lluita contra totes les formes de terrorisme, la comunitat internacional està cridada a emprendre iniciatives polítiques, diplomàtiques i econòmiques noves i creatives encaminades a alleujar les escandaloses situacions de gran injustícia, opressió i marginació que continuen afligint innombrables membres de la família humana. De fet, la història demostra que el reclutament de terroristes es realitza més fàcilment en àrees a on es trepitgen els drets humans i la injustícia forma part de la vida diària."
(Discurs a la nova ambaixadora del Regne Unit davant la Santa Seu,
7 de setembre de 2002)
"En un món cada vegada més interdependent, la pau, la justícia i la salvaguarda de la creació nogensmenys han de ser el fruit del compromís solldari de tots a cercar junts el bé comú."
(Àngelus, 25 d'agost de 2002)

"Massa vides comencen i acaben sense alegrla, sense esperança. Aquesta és una de les primeres raons de Ia Jornada Mundial de Ia Joventut. Els joves s'estan reunint per comprometre's amb la força de Ia seva fe en Jesucrist, a servir la gran causa de la pau i la solidaritat humanes."
(Toronto, 23 de juliol de 2002)

"Des d'aquest país, que ja ha conegut i coneix la tolerància com a valor preliminar de tota sana convivència civil, volem cridar al món: Prou amb la guerra en nom de Déu. Prou amb la profanació del seu sant nom. Mentre tingul veu, cridaré: Pau, en el nom de Déu."
(Azerbaijan, 22 de maig de 2002)
"Les religions no són ni han de ser un tràgic pretext per a enfrontaments, l'origen dels quals radica en una altra banda. Demano als líders de les religions que rebutgin tota violència, perquè ofèn el nom de Déu, i que promoguin sense parar la pau i l'harmonia, en el respecte de tots i de cadascú."
(Bakú-Azerbaijan, 22 de maig de 2002)
"Ens comprometem a sol·licitar als responsables de les nacions que facin tot el possible perquè, tant en l'àmbit nacional com en l'internacional, es construeixi i es consolidi un món de solidaritat i de pau fonamentat en la justícia."
(Decaleg d'Assís per la pau, 24 de gener de 2002)

"Al llarg de tot l'any, la nostra pregària ha de fer-se més forta i insistent, per obtenir el do de la pau i de la fraternitat, especialment en les zones més agitades del món."
(Audiència general, 2 de gener de 2002)
"A tots us dic: hem d'oposar-nos junts amb fermesa a la temptació de l'odi i de la violència, que només fan la impressió de resoldre els conflictes, però que causen pèrdues reals i permanents. Per contra, el perdó, que podria semblar debilitat, suposa uns gran força espiritual; assegura avantatges a llarg termini."
(Àngelus, 1 de gener de 2002)

"Justícia i perdó: aquests són els dos pilars de la pau que he volgut posar de manifest. Entre justícia i perdó no hi ha contraposició, sinó complementarietat, perquè ambdós són essencials per a la promoció de la pau."
(Homilia, 1 de gener de 2002)

"La humanitat, que va saludar smb esperança I'albada del tercer mil·lenni, sent ara que se cerneix sobre ella l'amenaça de nous i terribles conflictes. Està en perill la pau del món."
(8 de desembre de 2001)

"Una vegada más repeteixo amb urgent insistència que la violència mai no resol els conflictes. Només agreuja les seves dramàtiques conseqüències."
(Audiència, 5 de desembre de 2001)

ANY DE LA MERCÈ.  Dissabte 5 i diumenge 6 d’abril a l’entrada de l’església, un grup de voluntaris del Centre Penitenciari de Joves de  Barcelona ofereix la venta d’artesania, realitzada pels joves interns. Iniciativa de l’Obra Mercedària, que enguany celebra 800 anys de fundació.