Estatut
del Centre Parroquial de Sant Vicenç de Sarrià
1. El Centre Parroquial de la Parròquia
de Sant Vicenç de Sarrià està al servei de les activitats
pastorals de la parròquia i de la formació humana i cristiana
dels membres de la comunitat parroquial que actuen en els seus grups, moviments
i serveis, tal com escau a la identitat eclesial d'una parròquia.
2. El Centre Parroquial ocupa els locals de Major
de.Sarrià, núm. 117, i Pare Miquel de Sarrià, núm.
8, que són propietat de la Parròquia de Sant Vicenç
de Sarrià.
3. El Centre Parroquial és un servei
integrant de la Parròquia i estarà regit pel Consell Pastoral,
presidit pel Rector de la Parròquia de Sant Vicenç de Sarrià.
4. Per a l'atenció immediata de la marxa
del Centre Parroquial, el Consell Pastoral constituirà una Junta
Gestora.
5. La Junta Gestora estarà presidida pel
Rector de la Parròquia o un delegat seu, i integrada per un rnínim
de quatre membres i un màxim de sis, designats pel Consell Pastoral
per a un període de quatre anys. Cada dos anys hauran de renovar-se
la meitat dels membres que, no obstant això, podran tornar a ésser
elegits. Un d'aquests rnernbres, elegit per la Junta Gestora, forrnarà
part del Consell Pastoral com a representant del Centre Parroquial.
6. La Junta Gestora atedrà especialment
els següents aspectes del funcionament del Centre Parroquial:
a) L'adequació de les activitats
a la naturalesa i finalitats del Centre.
b) La coordinació de les activitats
que s'hi realitzin.
c) L'economla del Centre.
d) El manteniment i la conservació
dels locals.
e) El funcionament de la sala d'actes
i del cafè-bar.
El funcionament del cafè-bar es regirà
per una normativa especial, establerta per la Junta Gestora i aprovada
pel Consell Pastoral.
7. La Junta Gestora establirà un reglament
que regularà el seu funcionament, i que ha de ser aprovat pel Consell
Pastoral.
8. Tots els usuaris, habituals o esporàdics,
de les dependències del Centre hauran d'actuar sempre d'acord amb
aquest Estatut.
9. L'admissió de nous grups o moviments
que sol·licitin usar habitualment els locals del Centre Parroquial
haurà de ser aprovada pel Consell Pastoral, prèvia presentació
per part de la Junta Gestora.
10. Per a la utilització concreta dels
locals del Centre Parroquial, la Junta Gestora establirà unes normes
que, aprovades pel Consell Pastoral, seran d'observança obligatòria.
11. La Junta Gestora, previ diàleg amb
cada un dels grups, moviments i serveis usuaris dels locals, fixarà,
d'acord amb ells, la respectiva aportació econòmica al finançament
global del Centre Parroquial.
Els grups, moviments i serveis usen a precari
els locals de l'esmentat Centre.
12. Les sol·licituds de subvencions econòmiques
que els usuaris dels locals del Centre hagin de presentar a entitats públjques
o privades, caldrà que siguin prèviament visades per la Junta
Gestora.
13. La Junta Gestora presentarà anualment,
a fi d'any, al Consell Pastoral per a la seva aprovació la memòria
del funcionament del Centre Parroquial, l'estat de comptes i el pressupost
ordinari per a l'any següent.
14. Els grups, moviments i serveis usuaris dels
locals del Centre presentaran, també anualment, a la Junta Gestora,
la memòria de les seves activitats. Els qui tinguin economia pròpia,
presentaran també el seu estat de comptes.
15. El present Estatut pot ser modificat a proposta
d'un membre del Consell Pastoral, o d'un grup de deu membres de la comunitat
parroquial. Les esme nes es presentaran abans del 15 d'octubre de cada
any. Les modificacions proposades hauran de ser aprovades, si escau, pels
2/3 dels membres del Consell Pastoral a la reunió de desembre del
mateix any. No hi pot haver modificacions de l'Estatut fins al desembre
de l'any següent.