Portal arrow Documents arrow Full Parroquial arrow Any 2011 · nº16

SORTIDA PASQUAL

EL DISSABTE 7 DE MAIG MARE DE DÉU DEL MONT

Mont

La Sortida Pascual d’enguany serà el dissabte 7 de maig, i pelegrinarem al Santuari de la Mare de Déu del Mont, on hi va estada Mn. Cinto Verdaguer. Visitarem Besalú, i el dinar fraternal el farem a Banyoles, en l’escola Magdalena Aulina, ben a prop del llac, en el preciós i ampli espai que ens han ofert les Operàries Parroquials.

El cost serà més o menys d’uns 35 €. Us podeu inscriure en la sagristia, en el despatx parroquial o també al Centre Parroquial

La serra del Mont és comparable, per sa estranya figura, a un enorme i bonyegut camell que baixa del Pirineu en direcció al golf de Roses, vora avall del Fluvià. Amb lo cim del gep sosté lo Santuari, i, al cim del Cap, lo Castell de Falgars.

Mn. Jacint Verdaguer

SERVEI DE GUARDERIA, AVUI A LA MISSA DE LES 13’00, ENTRANT PER LA SAGRISTIA

DEMÀ DILLUNS, A LES 20’00, LA CELEBRACIÓ PENITENCIAL.

La missa de les 20’15 s’avançarà a les 19’30.

DIJOUS SANT, MISSA IN COENA DOMINI. L’única missa és la de les 19’30, després de la qual l’Església ens demana de restar en adoració. Adorar l’Eucaristia és perllongar el gest que el deixeble estimat va mantenir en la nit de l’Últim Sopar, és entranyar-se en Crist, com Crist està en el seu Pare. És obvi, doncs, que al matí del Dijous Sant no hi haurà adoració, però l’Església romandrà oberta des de les 9 del matí fins a les 14 h. I des de les 4 de la tarda fins a mitjanit.

VETLLA DE PREGÀRIA LA NIT DEL 29 AL 30 D’ABRIL. Us animem a participar-hi, sobretot als joves, precisament durant unes hores que acostumen a consumir en el mer entreteniment. Els proposem una nit de vetlla, per pregar, per adorar al Senyor, per agrair el do de Joan Pau II.

SEGON DIUMENGE DE PASQUA. La missa de les 13 h, amb la participació de la Capella de Música. La missa de les 11’30 serà presidida pel jove Bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell.

MEDITACIÓ PER A AQUESTS DIES SANTS

Crist

Vet aquí la bella meditació sobre Jesús que proposa el cardenal Albert Decourtray (1923-1994), que va ser arquebisbe de Lió, a partir d’escenes evangèliques famoses. Convida al mateix temps els seus lectors a modificar les seves actituds i els seus comportaments individuals i col•lectius:

Jesús no va dir: “Aquesta dona és voluble, lleugera, beneita, està marcada per l’atavisme moral i religiós del seu entorn, només és una dona!” Li va demanar un got d’aigua i va conversar amb ella (Jn 4, 1-42).

Jesús no va dir: “Aquesta que ara em vol tocar la vora del mantell no és més que una histèrica.” La va escoltar, va parlar amb ella i la va guarir (Lc 8, 43-48).

Jesús no va dir: “Aquests nens només són canalla que fa nosa.” Va dir: “Deixeu estar els infants: no els impediu que vinguin a mi, perquè el Regne del cel és dels qui són com ells”. (Mt 19, 13-15).

Jesús no va dir: “Aquest home és un funcionari gens net, que s’enriqueix afalagant el poder i abusant dels pobres.” El va fer seure a taula amb ell i li va assegurar que la salvació havia entrat a casa seva (Lc 19, 1-10).

Jesús no va dir: “Aquest centurió és un membre de les forces d’ocupació.” Va dir: “us asseguro que ni a Israel no he trobat tanta fe.” (Lc 7, 1-10).

Jesús no va dir: “Aquest individu és un bandit.” Va dir: “T’ho asseguro: avui seràs amb mi al paradís.” (Lc 23, 39-43).

Jesús no va dir: “Judes és un traïdor.” El va abraçar i li va dir: “Company” (Mt 26, 50).

Jesús no va dir: “Aquest fanfarró és un renegat.” Li va dir: “Simó, fill de Joan, m’estimes?” (Jn 21, 15-17)

Jesús no va dir: “Aquests grans sacerdots són uns jutges inics,, el rei és un titella, el governador és un covard, la multitud que m’escridassa és xusma, aquests soldats que em maltracten són funcionaris.” Va dir: “Pare, perdona’ls, que no saben el que fan.” (Lc 23, 34).

La celebració del Tríduum Pasqual

Així com el diumenge, Pasqua setmanal, representa l’inici i el cap de la setmana, així el cor de tot l’any litúrgic és el Tríduum Pasqual de la Passió i Resurrecció del Senyor, preparat en la Quaresma i prolongat en la joia dels cinquanta dies del temps pasqual. El pas del temps quaresmal al Tríduum Pasqual s’esdevé el Dijous Sant, amb la missa vespertina “En la Cena del Senyor”, i continua el Divendres Sant “en la Passió del Senyor” i en el Dissabte Sant, dia del gran silenci. El centre del Tríduum la celebració de la Vetlla Pasqual, la vetlla de les vetlles de tot l’Any Litúrgic, que se celebra la nit del dissabte al diumenge.

En el Tríduum se’ns presenten a la nostra consideració els significats que donen sentit a totes les celebracions de l’Any Litúrgic: el Misteri Pasqual, l’Eucaristia com a font i cimal de la vida cristiana, la pregària d’invocació, la història de la salvació narrada en les Escriptures. En contra de la pressa i l’agitació que a voltes envaeixen les nostres celebracions, el Tríduum Pasqual ens invita a aturar-nos, a reposar, a prendre el temps necessari per a entrar en el Misteri, a donar als gestos, a les paraules, al silenci, tot l’espai evocatiu que els correspon, a deixar parlar els signes.

Valid XHTML 1.0 Strict

¡CSS Válido!