Portal arrow Grups
Ampliar
Reduir

Pedres vives

L'Església, i la parròquia, no és només l'edifici construït, les seves pedres una sobre l'altra; l'Església és, a més a més, i sobretot, les pedres vives que la formen, és a dir, la gent, el poble de Déu.

En cap cas no es pot determinar el número de cristians que hi ha en una parròquia; un llistat de grups mai no esgota pas la totalitat de les seves pedres vives de la qual Crist és la pedra angular.

comunitat

Feligresos de la parròquia en són tots, de fet la majoria de feligresos tenen una vida cristiana i espiritualitat molt profunda tot participant de moltes activitats i sagraments de la parròquia i que no figuren en cap grup; fins i tot, i a tot estirar, són feligresos en qualsevol cas tots els qui viuen dins el districte parroquial que correspon a la demarcació.

Ara bé, donada la periodicitat i regularitat de les seves activitats, els grups representen molt bé la part visible d'una església, la vida activa d'una parròquia.

El llistat d'ara no pretèn ser exhaustiu i no esgota la totalitat de grups actius de la parròquia, només es fa esment dels més visibles i representatius.

Tampoc el terme "grup" escau en tots els casos, per exemple, alguns més aviat en són serveis formats per una comissió de persones, o associacions que van més enllà de l'àmbit parroquial, però hi surten aquí en el sentit en què són pedres vives que donen força i dinamitzen de segur la marxa de la vida parroquial.

Altres termes que expressen millor un conjunt de persones que formen parròquia són: comunitat parroquial, i també assemblea.

Valid XHTML 1.0 Strict

¡CSS Válido!