Portal arrow Grups arrow Esplai

Vicentet

VINE A L’ESPLAI!

L’Esplai de la Parròquia està format per una trentena de nois i noies i els seus monitors que comparteixen les tardes de cada dissabte (de 17 a 19 h, al Centre Parroquial) amb els jocs i activitats diverses que fem per grups d’edats. És el lloc ideal per aprendre a conviure, conèixer nous amics i passar-ho molt bé!

Fem una excursió o més cada trimestre, activitats amb els pares i relacionades amb el barri, i molt més! L’Esplai està federat al MCEC i al llarg del curs es fan diverses activitats amb altres esplais.

A l’estiu el curs culmina amb els campaments, uns 10 o 12 intensos i divertits dies, cada any més divertits i especials.

QUÈ ÉS EL MOVIMENT INFANTIL I JUVENIL DE LA PARRÒQUIA DE SANT VICENÇ DE SARRIÀ?

El Moviment Infantil i Juvenil

És el grup educatiu de la Parròquia de Sant Vicenç de Sarrià, el qual neix de la Comunitat Parroquial com un instrument i mètode per la formació humana i cristiana dels infants, adolescents i joves en i durant el temps de lleure o esplai.

El subjecte educatiu darrerament responsable, doncs, no és altre que la Comunitat Parroquial, la qual és presidida pel Rector designat per l’Ordinari Diocesà i a la qual li és confiada la implantació de l'’Església en un territori que correspon en bona part a l’antiga Vila de Sarrià.

sala

El Moviment Infantil i Juvenil no és un pàrquing ni un lloc d’entreteniment d’infants i adolescents. És un moviment educatiu que col·labora en la tasca educativa de les famílies i convida infants, adolescents i joves a participar activament en unes propostes educatives que parteixen dels seus interessos i necessitats més vitals i els orienta a trobar la resposta adequada en la persona de Jesucrist i el seu Evangeli.

El Moviment Infantil i Juvenil realitza aquesta tasca dissenyant una successió d’etapes educatives corresponents a les característiques de cada edat, etapes que han d'anar sempre orientades a la integració fe-vida dels infants, dels adolescents i els joves que hi participen.

Llegiu el nostre ideari i funcionament: Projecte educatiu

Decàleg dels nois i noies de l'esplai

1. El noi/a de l’Esplai ha de ser respectuós amb els altres i amb la natura.

2. El noi/a de l’Esplai és sincer i no diu mentides.

3. El noi/a de l’Esplai obeeix bé i de seguida.

4. El noi/a de l’Esplai és amable i educat.

5. El noi/a de l’Esplai és alegre i somriu, és optimista.

6. El noi/a de l’Esplai és net, polit i endreçat.

7. El noi/a de l’Esplai s’esforça en l’estudi, el treball i el joc.

8. El noi/a de l’Esplai és bon fill, bon germà i bon company.

9. El noi/a de l’esplai és servicial i valent.

10. El noi/a de l’Esplai vol estimar cada dia més Jesús.

TANDES

- PETITS (P5, 1r i 2n de primària)

- MITJANS (3r i 4t de primària)

- GRANS (5è, 6è de primària i 1r d'ESO)

- JÚNIORS (2n, 3r i 4t d'ESO)

I per als que tenen més de 16 anys, què?

GRUP DE PREMONITORS (a partir de 16 anys):

Si tens ganes de preparar-te per ser un bon monitor i vols dedicar una part del teu temps a l’educació dels nens voluntàriament, no dubtis en venir! El grup de premonitors és una tanda de l’esplai que es fa a ella mateixa cada any. Sou els joves qui decidiu com portar-la, quines excursions voleu fer i quins projectes voleu dur a terme.

Compteu sempre amb el suport de l’equip de monitors i del vostre animador, i començareu a tenir responsabilitats amb la resta de nens de l’esplai.

Us recordem finalment la importància de trobar-nos tots, infants, famílies i monitors a les 19.15 h cada dissabte, a l'església parroquial de Sant Vicenç per celebrar junts l'Eucaristia Dominical , on es dedicarà una especial atenció als membres del nostre esplai parroquial (infants, adolescents, monitors, joves i pares). Per tant, cal que els pares hi col·laboreu, perquè valorem i no perdem de vista la importància d'orientar tota la nostra activitat i esforços a l'esplai envers Aquell que és la font i el cimal de tota la nostra vida cristiana. És només Ell qui li dóna el seu sentit últim i cabdal: Jesucrist, que se'ns dóna en la seva passió, mort i resurrecció.

Curs 2010-2011

Campaments Dinar Activitat Missa Autocar